به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۴۸۸۶۹

ابراز تاسف از «کار شرم‌آور برخی پزشکان»

گروه جامعه: پدر علم نفرولوژی ایران نسبت به «کار شرم‌آور برخی پزشکان و بیمارستان‌هایی که کلیه ایرانی‌ها را از طریق دلال‌ها به خارجی‌ها می‌فروشند»، ابراز تاسف کرد.
ابراز تاسف از «کار شرم‌آور برخی پزشکان»
به گزارش «شفا آنلاین»، پروفسور برومند تصریح کرد: در نهایت تأسف باید بگویم در برخی بیمارستان‌ها شاهد پیوند کلیه ایرانی‌ها از طریق دلال‌ها و قاچاقچیان به بیماران خارجی هستیم. این مایه تاسف برای همه است. کار پزشکان و دست‌اندرکاران این ماجرا نیز شرم‌آور است. این متخصص کلیه و مجاری ادراری در پاسخ به اینکه آیا برخوردها و ضوابط کنونی برخورد با متخلفان پیوند اعضاء از نظر قوانین کافی است یا خیر، گفت: در حال حاضر برخورد با این موارد به هیچ عنوان کافی نیست.

برومند با تاکید بر اینکه باید جلوی هر نوع تجارت سیاه در زمینه پیوند اعضا به خصوص کلیه گرفته شود، اظهار کرد: برای افزایش استفاده از اعضای بدن افراد مرگ مغزی نیاز به گسترش امکانات و فرهنگ سازی است. از طرف دیگر وزارت بهداشت کشورمان باید هر نوع پیوند اعضاء را برای افرادی که در ممالک خودشان امکانش را دارند، ممنوع کند وگرنه پیوند کلیه به خارجی‌ها فقط باید از گیرنده خارجی و تبعه همان کشور صورت پذیرد، نه اینکه کلیه یا سایر اعضای بدن یک ایرانی به بیمار خارجی پیوند زده شود. او گفت: متأسفانه طی ماه‌های اخیر خبرهای ناگواری در این خصوص مطرح و در میان جامعه پزشکی نیز منتشر شده است که امیدواریم دست‌اندرکاران حوزه‌های نظارتی مربوطه هر چه سریع‌تر و با قاطعیت برای حفظ آبروی کشور و جامعه پزشکی اقدامات لازم را در این خصوص به‌ عمل آورند.

برومند با اشاره به نقش مهم وزرات بهداشت و انجمن بیماران کلیوی ایران در زمینه پیوند کلیه، ترویج پیوند از مرگ مغزی طی سال‌های متمادی و ساماندهی موضوع پیوند کلیه در کشور تصریح کرد: مشکلاتی که در زمینه تجارت سیاه کلیه وجود دارد مربوط به دست‌های ناپاک قاچاقچیان اعضای بدن است که به شیوه‌های مختلف به فکر رسیدن به مبالغ کلان از طریق این نوع تجارت در همه جای دنیا از جمله ایران هستند. بنابراین امیدواریم نهادهای نظارتی مربوطه با متخلفان و تبهکاران به شدت برخورد کنند تا شاهد این قبیل موارد معدود در کشور عزیزمان نباشیم.

به گفته نخستین رئیس مرکز دیالیز و پیوند کشور، در حال حاضر نگاه دنیا به تحولات چشمگیر در زمینه پزشکی ایران خیره مانده که این اتقاق مرهون تلاش‌های تمامی پزشکان و دست اندرکاران این حوزه بوده است. وی تاکید کرد: نباید اجازه داد چند تبهکار و قاچاقچی اعضای بدن با همکاری اندک پزشکان متخلف که سودای به جیب زدن مبالغ کلان در کوتاه‌مدت را دارند با آبروی کشور و به خصوص جامعه پزشکی خدوم و زحمتکش بازی کنند.

تاسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۶:۳۲
مبارکه !!!!
هر دم از این بام بری میرسد !!!!!!!!!! (241843)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۹ ۰۲:۰۳
تمام مشكلات كشور ايران از بابت بي شرمي گروهك متحجري است كه پس از پايان سختي ها و سوار شدن در قطار انقلاب ، مبادرت به تخطئه همه كرده است و تمام امكانات را مال خود كرده است (241875)
مهرناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۶:۵۱
به نظر من این پزشکان محترم رو باید کلا از چرخه طبابت حذف کرد چون انگار دقیقا نمیدونن برای چی مدرک دارن و وظیفه واقعیشون چیه؟ نیاز به یه جلسات فنی توجیهی دارن! اینهمه بیمار خودمون داریم که به شدت نیازمندن بعد بخاطر سود بیشتر خیلی راحت از انسانیت فاصله میگیرن جون این بندگان خدا رو به خطر میندازن!! قسمی هم که میخورن کشک. (241845)
سنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۶:۵۹
متاسفانه امروزه پزشکی جنبه بیزینس پیدا کرده یه جور حرص مهار نشدنی اونارو احاطه کرده یاد ایامی که پزشکان حکیم هم بودند (241846)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۷:۵۰
بهار جان آنجا که نوشته روزه خواری در ملع عام بدتر از غلط املایی آنجاست که نوشته بی احترامی به روزه خواران است.باید می نوشت روزه داران.
از این مطلب هم وافعا متاسفم که بعضی پزشکان برای پول چه ها که نمیکنند. (241851)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۸:۱۴
همه ی مشاغل رو به کارهای شرم آور آورده اند...پزشکان تنها نیستند (241852)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۸:۲۳
فقط صادرات کلیه نداشتیم که اونم متاسفانه با درایت مسئولان فراهم شد (241854)
۱۳۹۳/۰۴/۲۹ ۰۲:۰۷
مطمئن باشيد به مباركي دولت نه و ده كساني كه با نيت معامله و پولي و يا با خريد و فروش سؤالات و يا بورسيه جعلي و يا با هر نيت بد ديگري وارد صنف و حرفه پزشكي شده اند جز به پول به چيز ديگري فكر نمي كنند (241876)
مير شيخ خاتمي كلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۸:۲۶
خب حالا نوبت استيضاح وزير بهداشته توسط افراطيون حزب 10 - 20 نفره بايداري!!بالاخره يه عده نون بيكاريشون رو بايد بخورن (241855)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۸:۴۸
بسیاری از پزشک های کشور هیچ مسولیتی در قبال سلامتی بیماران ندارند و فقط پول رو می شناسند البته همه اینگونه نیستند ولی واقعا برای این قشر متاسفم (241856)
رزیدنت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۹:۱۶
به عنوان یک دانشجو نه تنها از این که در این رشته تحصیل میکنم نه تنها نگران نیستم بلکه به خود میبالم و از نزدیک شاهد تلاش شبانه روزیه این عزیزان هستم شما نمیخواد دلواپس پزشکان بشی پاکی اقیانوس با چند قطره الودگی از بین نمیره..... (241859)
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۲۰:۵۷
به پزشکها چیکار دارید.!؟ باز کاره مردم را راه میندازن.،، برید ببینید ملت این سرزمین ثروتمند چرا باید کلیه بفروشند..حالا چه ایرانی چه اروپایی (241863)
Urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۲۲:۰۲
جوانان ايراني برا ٣٠ ميليون كليه اش رو مي فروشه و كي روش چند ميلون دلار مي گيره تا چند نفرو دنبال توپ بدوونو و آخرش هم هيچي نشه. هم برا اين دلالا و هم برا خودمون و اصولا برا انسانيت متاسفم. البته اينو مي دونستم و اتفاقا كارهاي بدتري هم توسط هم پزشكا انجام ميشه. هر روز بيشتر از ديروز ؛ ملت ايران رو به زوال و انحطاط. اين پولو مي خواين چيكار كنين بدبختا. اين مگه از گلوي بچه تون پايين ميره؟ (241864)
رزیدنت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۹ ۰۱:۰۰
اگه قشر مظلوم پزشک نبود اگه ادوارد جنر نبود که اولین واکسن رو رو طفل خودش ازمایش کنه الان منو تو شاید در دنیای دیگه ای سیر میکردیم کمی هم انصاف...... (241871)
علی 53
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۹ ۰۰:۳۵
یک پزشک متخصص 24سال از پول مالیات مردم ونفت این کشور استفاده می کند تا این درجه علمی را کسب کند واکثر آنها فقط به فکر کیسه خود هستند در حالی که بطور قانونی درآمد یک متخصص ماهانه بین 40تا400 میلیون در ماه با توجه به تخصص آنها می باشد بهتر است مجازات سنگین برای اینکار و زیر میزی های متخصصین در نظر گرفته شود (241870)
رزیدنت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۹ ۰۱:۰۲
تا حالا این همه خبر تخریبی زدی یه بارم گوشه ای از استرس و زحمتاشونو بذار بهر..... (241873)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۹ ۰۷:۱۷
مشکل از کجاست؟ (241883)