به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۴۴
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۳۰ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۴۹۰۱۰
فينال ليگ جهاني واليبال؛ آمريكا 3 برزيل 1

آمريکا قهرمان ليگ جهاني واليبال 2014 شد

گروه ورزشي: تيم ملي واليبال آمريکا با نتيجه 3 بر يک مقابل برزيل در فينال ليگ جهاني پيروز شد و جام قهرماني را بالاي سر برد.
آمريکا قهرمان ليگ جهاني واليبال 2014 شد
تیم‌های ملی والیبال آمریکا و برزیل از ساعت 23 روز یکشنبه دیدار نهایی لیگ جهانی 2014 را در سالن نلسون ماندلا شهر فلورانس ایتالیا برگزار کردند که طی آن تیم ملی آمریکا با پیروزی 3 بر یک مقابل برزیل جام قهرمانی را بالای سر برد. این تیم ست‌های اول، سوم و چهارم را به ترتیب با امتیازات 31 بر 29، 25 بر 20 و 25 بر 23 برنده شد و تنها ست دوم را با حساب 25 بر 21 واگذار کرد. ساندر تایلور از تیم آمریکا در این بازی 24 امتیاز کسب کرد و امتیازآورترین بازیکن میدان شد.

تیم ملی آمریکا پیش‌تر در سال 2008 نیز توانسته بود عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کند و پس از آن هم در المپیک لندن به مدال طلا دست یافت. این برای دومین بار متوالی است که برزیل در دیدار نهایی مغلوب می‌شود. سال گذشته نیز شاگردان رزنده برابر روسیه در دیدار نهایی مغلوب شده بودند. آمریکا آخرین بار در سال 2012 به فینال رسیده بود که بازی پایانی را به لهستان واگذار کرد. این تیم سال گذشته نیز دوازدهم شده بود.
رده بندي چهار تيم اول ليگ جهاني
1- آمريکا 2- برزيل 3- ايتاليا 4- ايران 

معروف بهترين پاسور ليگ جهاني 2014 شد
کاپيتان تيم ملي واليبال ايران به عنوان بهترين پاسور ليگ جهاني 2014 انتخاب شد.
تيم ملي واليبال ايران با قبول شکست برابر ايتاليا عنوان چهارمي رقابت‌هاي ليگ جهاني 2014 را کسب کرد. در پايان اين دوره از مسابقات ليگ جهاني واليبال اسامي برترين بازيکنان اعلام شد که در اين بين ميرسعيد معروف، کاپيتان و پاسور تيم ملي واليبال ايران توانست عنوان بهترين پاسور را به خود اختصاص دهد. در اين دوره از مسابقات، آمريکا قهرمان شد و برزيل در جايگاه دوم قرار گرفت. ايتاليا ميزبان هم توانست مدال برنز را به خود اختصاص دهد.