به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۶ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۴۹۶۷۰

کودکتان چند ساعت بازی کامپیوتری می‌کند؟

گروه علمی و فناوری: یک روانشناس کودک معتقد است: بازی‌های کامپیوتری یکی از متغیرهای امروزی جامعه هستند و خانواده‌ها نباید این بازی‌ها را به طور کامل برای فرزندانشان ممنوع کنند.
کودکتان چند ساعت بازی کامپیوتری می‌کند؟
 علی راکی با بیان اینکه کودکان به دلایل مختلف به بازی‌های کامپیوتری روی می‌آورند، افزود: برخی از بازی‌ها علاوه بر اینکه ضرری برای کودک ندارند بلکه باعث رشد فکری و جسمی او نیز می‌شوند.  وی ادامه داد: اغلب بازی‌های کامپیوتری هیجان انگیز و جذاب هستند و از طرفی خانواده‌ها زمان کافی برای رسیدگی به کودکانشان را ندارند و مسؤلیت‌های خود را در قبال آن‌ها نادیده می‌گیرند. بازی کامپیوتری بیش از حد مجاز، موجب می‌شود تا کودک با اختلالات روحی و روانی دست و پنجه نرم کند و یکی از اختلالات در بازی‌های کامپیوتری، افسردگی است.
 
این روانشناس کودک اضافه کرد: بازی‌های کامپیوتری که مناسب سن خردسالان نیست علاوه بر تغییر رفتار کودک موجب بروز افسردگی در بزرگسالی نیز می‌شود و خانواده‌ها باید در انتخاب بازی برای کودکانشان دقت لازم را داشته باشند. راکی، انجام بازی‌های فکری را مناسب دانست و گفت: انجام این نوع بازی‌های کامپیوتری به شرطی که یک تا دو ساعت در روز باشد، برای کودک مفید است، البته بهتر است والدین در برخی مواقع در بازی با فرزندشان سهیم شوند تا کودک گمان نکند خانواده او را تنها گذاشته‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه والدین باید با فرزندانشان گفت‌وگو داشته باشند زیرا این امر اعضای خانواده را به هم نزدیک می‌کند،‌ خاطرنشان کرد: والدین باید کودک را در صورتی که کودک سعی می‌کند با گریه کردن به هدف خود برسد متوجه کنند که قدرت با والدین است زیرا اگر یک بار کودک با گریه به هدفش برسد همیشه این راهکار را پیش می‌گیرد بنابراین والدین باید محکم بر صحبتشان پا فشاری کنند.
 
این روانشناس کودک با اشاره به اینکه والدین باید بدانند که وظایفی دارند و باید با فرزندانشان ارتباطی صمیمانه داشته باشند، اظهار کرد: اگر والدین کودکان خود را به پارک ببرند و با او بازی نکنند تفاوتی با اینکه او را پای کامپیوتر بنشانند ندارد. کودک نیاز به محبت دارد و محبت خانواده به کودک باعث می‌شود کودکی منزوی و افسرده تحویل جامعه داده نشود.
 
راکی خاطرنشان کرد: ما باید برای کودکان و فرزندانمان شرایطی فراهم کنیم تا بتوانند دوست پیدا کنند و بازی کنند تا از بازی‌های کاپیوتری نامناسب سن خود دور شوند، البته این دوست پیدا کردن کودکان باید با نظارت والدین همراه باشد.
مرجع : ایسنا