به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۰ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۴۹۹۲۹
منتظرید غزه سقوط کند بعد اقدام کنید؟

پيام حماس: حزب الله لبنان منتظر چیست؟

گروه بين‌الملل: موسی ابو مرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس، در مصاحبه با خبرگزاری ریا نووستی، گفته که امیدوار است حزب الله لبنان جبهه دوم علیه اسرائیل را باز کند و به فلسطینی ها در نوار غزه کمک کند.
پيام حماس: حزب الله لبنان منتظر چیست؟
روابط جنبش حماس با جمهوري اسلامي ايران و حزب الله لبنان، به خاطر نگاه متفاوتشان بر سر بحران سوريه از دو سال پيش به تيرگي گراييد تا جاييكه رهبران حماس، مقر خود در سوريه را به دوحه قطر منتقل كردند. حماس از مخالفان بشار اسد حمايت مي كند در حاليكه ايران و حزب الله از حاميان اصلي اسد به شمار مي روند. روزنامه لبنانی السفیر، به نقل از منابع نزدیک به "حماس" نوشته است: "مواضع حزب الله در حمایت از جنبش مقاومت در غزه برای حماس کافی به نظر نمی آید".

این روزنامه به نقل از منابع حماس نوشته است: " شعار دادن به تنهایی دیگر کافی نیست. ما به آقای نصرالله و رهبری ایران احترام مي‌گذاریم، اما از آنها مي‌خواهیم تا گام هایی بردارند که بتواند مرزهای کشورهای عربی با فلسطین را تکان بدهد. ما نمی خواهیم حزب الله در حال حاضر جبهه شمالی را به طور مستقیم با دشمن اسرائیلی باز کند، اما گام‌هاي عملی مي‌خواهیم. ما اقدامی برای گرم کردن جبهه‌هاي مقاومت مي‌خواهیم".

این منبع سپس سوال کرده است: "حزب الله لبنان منتظر چیست؟ آیا در انتظار سقوط غزه است؟ چرا چوبش را در مقابل اسرائیل تکان نمی دهد؟ آیا مي‌خواهد دست بسته نظاره گر رویدادها باشد؟ از حمایت حزب از غزه بگذریم، چرا حزب الله در مقابل ربودن یک چوپان لبنانی از منطقه شبعا، توسط اسرائیل واکنشی نشان نمی دهد؟ مگر این رفتارهای اسرائیل بخشی از متن قطعنامه 1701 است؟"

دبیرکل حزب الله لبنان، روز جمعه گذشته (روز قدس)، گفت: با وجود اختلافاتی بزرگ كه به دلیل جنگ‌ و بحران سوریه، داريم، خود را متعهد به حمایت کامل از گروه فلسطینی حماس در مقابله با اسرائیل مي بينيم. نصر الله افزود: حزب الله از هیچ گونه پشتیبانی و کمکی که بتواند ارائه دهد دریغ نمی کند. وی اظهار داشته بود که "حزب الله احساس مي‌کند که شریک حقیقی این مقاومت، جهاد، برادری، آرزوها، دردها، از خود گذشتگی ها و سرنوشت است، و پیروزی آنها پیروزی همه ما و شکست آنها شکست همه ما است."