به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۲ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۵۰۱۴۸

رونق بازار لامپ پرمصرف بخاطر بی پولی!

گروه اقتصادی: نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان لامپ کم مصرف با اشاره به اینکه قرار بود از ابتدای سال جاری تولید و عرضه لامپ های پرمصرف در کشور متوقف شود، گفت: متاسفانه این قانون تاکنون اجرایی نشده و به نظر می رسد اجرای آن به پایان سال و یا سال آینده موکول شده است.
رونق بازار لامپ پرمصرف بخاطر بی پولی!
احسان میوه چی با اشاره به اینکه در حال حاضر رکود در بازار لامپ کم مصرف نیز قابل مشاهده است، اظهار کرد: رکود در در بازار به دلیل بی پولی مردم است. وقتی فشار مالیاتی به مردم زیاد می شود و در کنار آن تورم بالا نیز داشته باشیم رخ دادن چنین وضعیتی طبیعی است. وی افزود: هزینه های مردم به شدت افزایش یافته اما درآمد آنها به همان نسبت بالا نرفته است به همین دلیل مردم مجبور به خرج کردن از پس اندازهای خود شده اند.

او با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم روی بازار لامپ کم مصرف هم تاثیر منفی گذاشته است، اظهار کرد: همین وضعیت باعث شده تا مردم به دلیل کاهش قدرت خرید در پی خرید لامپهای ارزان و بی کیفیت قاچاق باشند که به این تولیدات داخلی نیز آسیب می زند. نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان لامپ کم مصرف گفت: لامپ های پرمصرف قیمت‌هایی در حدود 1000 تا 1500 تومان داشته و ارزان تر از لامپ های کم مصرف هستند. تولید و عرضه لامپ های پرمصرف اگرچه ممنوع شده اما هنوز هم شاهد ادامه آن هستیم. به نظر می رسد تا پایان سال برای توقف تولید و عرضه این نوع لامپ ها فرصت داده شده است.

به گفته وی در حال حاضر سه تا چهار تولیدکننده لامپ پرمصرف در کشور وجود دارد. میوه چی با بیان اینکه با راهکارهای کوتاه مدت نمی توانیم مشکلات اقتصادی کشور از جمله رکود را حل کنیم، توضیح داد: فشار مالیاتی و بیمه به مردم و بنگاهها زیاد شده است. بعضا شاهد این هستیم که پرونده های چندین سال قبل دوباره مورد بررسی قرار می گیرند. چنین اقداماتی می تواند به بی اعتمادی دامن بزند.

وی درباره بازار لامپ کم مصرف نیز توضیح داد: در حال حاضر به تدریج لامپ های ال ای دی در حال گرفتن سهم خود از بازار هستند. از سال 1388 به دنبال اختصاص یارانه به صنعت لامپ کم مصرف تعداد واحدهای فعال در این حوزه افزایش یافت به طوری که الان سهم بازار بین این شرکتها تقسیم شده است.
مرجع : ایسنا