به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۵ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۵۰۵۰۴

دختران پیش از ورود به دانشگاه ازدواج کنند

گروه جامعه: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: به عقیده بنده دختران باید پیش از ورود به دانشگاه ازدواج کنند.
دختران پیش از ورود به دانشگاه ازدواج کنند
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی دقایقی پیش در هشتمین همایش دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور در محل هتل جم اظهار کرد: نیاز اجتماعی از جمله نیازهای مهم بشریت بوده که جدا از این نیاز هر انسان نیازهای شخصی و عالی هم داشته که دین پاسخگوی نیاز عالی انسان است. وی افزود: از ویژگی‌های دین این است که با طبیعت و فترت آدمی سازگار بوده و باید قابل عمل باشد. یعنی همراه با پیشرفت علم، دین شکوفاتر می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه دین به منزله روش زندگی است، گفت:‌در انتخاب این روش برخی از تمایلات فردی خود بهره گرفته و برخی با تکیه بر تمایلات دیگران روش زندگی خود را انتخاب کرده که در هر دو صورت پشیمانی به بار می‌آید و در دین و روش زندگی فقط باید به خالق تکیه کرد.

قرائتی علم را به سه دسته تقسیم کرده و خاطرنشان کرد: سه نوع علم مفید، مضر و خنثی داریم و باید همواره توجه به علمی کرد که مفید و ثمربخش باشند و سرمایه‌گذاری بر آن دستاوردها و نتایج مطلوب داشته باشد چرا که امروز هر پژوهشی ارزش ندارد. وی افزود: علم واقعی علمی است که جذب زرق و برق دنیایی نشده و در حقیقت باید گفت که اهمیت علم بستگی به محتوای آن داشته نه مدرک و باید به این مسئله توجه ضروری شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه باید تمام شرایط دین را حفظ کرد، گفت:‌ حتی اگر باید مجبور شویم رفاه زندگی را رها کرده باید بر حفظ دین خود اصرار بورزیم. قرائتی گفت: بنده خیلی با ازدواج دانشجویی موافق نبوده و به نظر من دختران باید در دوران دبیرستان و پیش از ورود به دانشگاه ازدواج کنند.