به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۵۰۹۰۲

گوشت بوقلمون با کمترین سطح کلسترول

گروه علمی: مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: گوشت بوقلمون به‌ دلیل دارا بودن بافت ویژه هنگام طبخ حجم خود را از دست نداده و به دلیل داشتن پروتئین بالا، حداقل چربی اشباع‌ شده، کمترین سطح کلسترول و عدم وجود چربی میان‌بافتی در مقایسه با گوشت قرمز از جایگاه برتری برخوردار است.
گوشت بوقلمون با کمترین سطح کلسترول
جاوید بهروزین گقت: بالا بودن حجم توده گوشت قسمت‌های سینه و ران نسبت به حجم استخوان و در نتیجه ضایعات کمتر نسبت به گوشت‌های مشابه، ویژگی برجسته گوشت بوقلمون است. وی با اشاره به پروتئین بالای گوشت بوقلمون تشریح کرد: گوشت سفید و بدون پوست بوقلمون، یک ماده غذایی با پروتئین بالا و چربی کم است، کسانی که باید غذاهای کم چرب بخورند، می‏‌توانند از قسمت سفید گوشت بوقلمون استفاده کنند.

بهروزین، گوشت بوقلمون را منبعی سرشار از فسفر دانست و ادامه داد: گوشت بوقلمون به عنوان منبعی سرشار از فسفر (14 درصد در 100 گرم گوشت) و پتاسیم (هفت درصد در 100 گرم گوشت)، ماده غذایی مناسبی برای کودکان محسوب می‌شود. مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: گوشت بوقلمون منبع خوبی از ویتامین‌های آ، ب1، ب3، ب6، ب12 و املاحی چون سلنیوم، منیزیم، مس، آهن، روی، پتاسیم و اسیدآمینه تریپتوفان به ‌شمار می‌رود. بهروزین از برابری میزان آهن موجود در گوشت بوقلمون در مقایسه با گوشت گوساله گفت و تاکید کرد: گوشت بوقلمون می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای گوشت قرمز باشد و از لحاظ پروتئین با گوشت‌های قرمز و از لحاظ دارا بودن میزان آهن نیز با گوشت گوساله برابری می‌کند و می‌تواند به عنوان یک گوشت با کیفیت در سبد پروتئینی خانوار قرار بگیرد.
مرجع : ایسنا