به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۵۰۹۵۳

خداحافظی میروسلاو کلوزه از تیم ملی آلمان

گروه ورزشی: میروسلاو کلوزه پس از 137 بازی و 71 گل ملی از تیم ملی آلمان خداحافظی کرد.
خداحافظی میروسلاو کلوزه از تیم ملی آلمان
مهاجم 36 ساله ژرمن‌ها پس از فیلیپ لام دومین بازیکن تیم قهرمان جهان است که به فوتبال ملی خود پایان می‌دهد. کلوزه در بیانیه‌ای رسمی خداحافظی خود از تیم ملی فوتبال آلمان را اعلام کرد. مهاجم حال حاضر لاتزیو درباره تصمیمش گفت: با قهرمانی در برزیل رویای کودکی من به حقیقت پیوست. مفتخر و خوشحالم کهدر این موفقیت بزرگ با تیم ملی فوتبال آلمان نقش داشتم. دورانی بی‌نهایت زیبا و نادر و لحظاتی فراوان و فراموش ناشدنی را در تیم ملی داشتم.

کلوزه در این بیانیه که در پایگاه اینترنتی فدراسیون فوتبال آلمان انتشار یافته، همچنین آورده است: در تیم ملی به هدف بزرگ‌مان رسیدیم. هدفی که با هم به عنوان تیم داشتیم. من به هدف‌های شخصی خودم هم دست یافته‌ام. آنها که مرا می‌شناسند، می‌دانند که بسیار جاه‌طلب هستم. من مهاجمم و وظیفه یک مهاجم گلزنی است. هیچ وقت رکوردها برایم اهمیتی نداشت. همیشه تلاش داشتم بهترین عملکرد را برای تیمم داشته باشم. برای من لحظه‌ای زیباتر از این برای بستن پرونده بازی در تیم ملی نمی‌تواند وجود داشته باشد.

کلوزه از 24 مارس 2001 پیراهن تیم ملی آلمان را به تن کرد. او در این مدت 4 جام جهانی و 3 جام ملت‌ها را با ژرمن‌ها پشت سر گذاشت. بدون تردید بزرگ‌ترین موفقیت او قهرمانی در جام جهانی برزیل بود. کلوزه با دو گلی که در جام جهانی به ثمر رساند، آمار گل‌های خود در این رقابت‌ها را به عدد 16 رساند و هم‌اکنون بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها به شمار می‌آید.

یوآخیم لوو، سرمربی تیم ملی آلمان کلوزه را "ستاره‌ای جهانی" دانست. به گفته او کلوزه یکی از بزرگ‌ترین مهاجمانی است که فوتبال به خود دیده است. بهترین مربی سال فوتبال آلمان همچنین گفت: به ندرت بازیکنی را دیده‌ام که بیش از کلوزه به اصولی همچون فروتنی، بازی جوانمردانه، حرفه‌ای گری و خونسردی و همچنین روح تیمی احترام گذاشته باشد.

کلوزه قرار است همراه با فیلیپ لام در دیدار دوستانه سوم سپتامبر برابر آرژانتین به صورت رسمی در دوسلدورف از بازی‌های ملی خداحافظی کند. به گفته ولفگانگ نیرزباخ این دو قهرمان جهان به خواست خودشان در بازی برابر آرژانتین به میدان نخواهند رفت. اولیور بیرهوف، مدیر کنونی تیم ملی آلمان که در جام‌جهانی 2002 همبازی کلوزه نیز بود، درباره او گفت: موفقیت‌ها و گل‌های میرو همه چیز را می‌گویند. ثبات او فوق‌العاده بود.
مرجع : ایسنا