به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۵۱۴۱۶

ارائه نخستین سایه‌بان هوشمند خودکار

گروه فناوری: شرکت بین‌المللی فناورانه NBBJ موفق به ساخت نمونه اولیه سایه‌بان خودکار هوشمندی شده که با استفاده از گوشی‌هوشمند نیز عمل می‌کند.
ارائه نخستین سایه‌بان هوشمند خودکار
در حالی که سایه‌بان‌های هوشمند به خودی خود نوآوری جدیدی نیستند، سیستم Sunbreak از دیگر سایه‌بان‌ها هوشمندتر و پاک‌تر است زیرا به ابرها واکنش نشان می‌دهد و میزان نزدیکی فرد به پنجره را اندازه‌گیری می‌کند. طراحی دارای سه لولای این ابداع می‌تواند به صورت خودکار برای هدایت بیشتر نور آفتاب به داخل دفتر کار زاویه‌بندی شود و با استفاده از آن ارتفاع سایه‌بان‌ را می‌توان برای مسدودکردن نور خورشید کم کرد. شرکت سازنده اعلام کرده گرچه سایه‌بان‌های هوشمند معمولی برای سر و کارداشتن با نور مرئی برنامه‌ریزی شده‌اند، سیستم جدید تشعشع خورشیدی را شناسایی می‌کند و از آن برای تنظیم دمای درون ساختمان استفاده می‌کند.

این سایه‌بان‌ خودکار بوده اما می‌توان آن‌ را با برنامه آی‌فون و اندروید کنترل کرد و برای زیبایی بیشتر نمای ساختمان نیز، آن‌ را با ال‌ای‌دی‌هایی سفارشی کرد. نمونه اولیه Sunbreak هم‌اکنون در ابتدای راه است و هنوز به مطالعه بیشتری نیاز دارد اما شرکت سازنده به دنبال استفاده از آن برای یک ساختمان تمام‌اندازه است. این سایه‌بان‌ محیطی راحت‌تر را برای ساکنان ساختمان فراهم می‌کند.
مرجع : ایسنا