به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۵۱۴۲۴

فروش دست‌ نوشته‌ های خالق هاکلبری فین

گروه فرهنگ و هنر: مجموعه‌ای از دست‌نوشته‌های کمیاب مارک تواین، نویسنده بزرگ آمریکایی در معرض نمایش و فروش قرار می‌گیرد.
فروش دست‌ نوشته‌ های خالق هاکلبری فین
کتابخانه مارک تواین به زودی نمایشگاهی برپا می‌کند و از این طریق نخستین نسخه‌های آثار این فکاهی‌نویس معروف آمریکایی را به فروش می‌گذارد. انتظار می‌رود نمایشگاه امسالِ مارک تواین با استقبال چشمگیری همراه شود، چرا که بسیاری از یادگاری‌ها و دست‌نوشته‌های وی به حراج گذاشته می‌شوند. پنجاه‌وچهارمین نمایشگاه کتابخانه مارک تواین از 29 اوت آغاز به کار می‌کند و تا یکم سپتامبر ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه بیش از 60 هزار جلد کتاب عرضه می‌شود.
کتابخانه خالق تام سایر در سال 1908 توسط خود این نویسنده که نام اصلی‌اش سموئل کلمنتس است، بنیان‌گذاری شد. ساموئل لانگورن کلمنس، نویسنده و فکاهی‌نویس نامدار آمریکایی روز 30 نوامبر 1835 در فلوریدای آمریکا متولد شد. مارک تواین را بیش‌تر به ‌واسطه‌ رمان‌های ماجراهای هاکلبری فین که هنوز جزو آثار بزرگ آمریکا محسوب می‌شود و همچنین ماجراهای تام سایر می‌شناسند.

پیش از آن که تواین وارد عرصه‌ نویسندگی شود، به روزنامه‌نگاری رو آورد و سبک خاص فکاهی را برای مقاله‌نویسی انتخاب کرد. اولین اثر مهم او در سال 1865 با نام وزغ جهنده‌ معروف منطقه‌ کالاوارس در نیویورک منتشر شد. ناگفته نماند که او در سال 1859 نام مستعار مارک تواین را که اصطلاحی در دریانوردی بود، برای خود انتخاب کرد. در سال 1876 مارک تواین ماجراهای تام سایر را که دوران جوانی‌اش را در هانی‌بال به تصویر ‌کشیده است، منتشر کرد. این کتاب وی را در قالب شخصیت «تام سایر» نشان می‌دهد که با دو همکلاسی‌اش جان بریکز و ویل بوون دوران را می‌گذراند.

هاکلبری فین معروفترین رمان اوست که بارها مرد اقتباس قرار گرفته و عنوان رمان بزرگ آمریکایی را یدک می‌کشد. ارنست همینگوی این رمان تواین را اولین و بهترین رمان‌ در ادبیات آمریکا می‌دانست. مارک تواین در نویسندگی از «چارلز دیکنز» تأثیر گرفت و نویسندگان بسیاری مانند کورت ونه‌گات، ارنست همینگوی و ویلیام فاکنر از او تأثیر گرفتند.
مرجع : ایسنا