به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۶ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۵۱۵۸۹

دلايل ترک‌ تحصیل دانش‌آموزان مرزنشین

گروه جامعه: معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، خواستار رعایت عدالت در توزیع امکانات حوزه آموزش و پرورش استان شد.
دلايل ترک‌ تحصیل دانش‌آموزان مرزنشین
فرج‌اله خبیر در جلسه بررسی مشکلات آموزشی مناطق مرزی استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد‏، بیان کرد: دانش آموزان تمامی نقاط استان خوزستان خصوصاً مناطق مرزی و دو زبانه باید از تمامی امکانات آموزشی برخوردار باشند. وی افزود: یکی از دلایل افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش آموزان مناطق مرزی، نبود امکانات خصوصاً در زمنیه رفت و آمد دانش آموزان است. 

خبیر، ارایه اطلاعات کافی در خصوص علت ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق مرزی استان خوزستان را خواستار شد و گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان باید اطلاعات دقیق تری از میزان افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش آموزان به تفکیک شهرستان‌ها و در مقایسه با سایر استان‌های مشابه ارایه دهد.

خبیر بیان کرد: باید بررسی شود که استان‌های مشابه استان خوزستان که مرزی و دوزبانه هستند از نظر افت تحصیلی و ترک تحصیل در چه وضعیتی قراردارند و مقایسه‌ای بین خوزستان و این استان‌ها انجام شود. معاون استاندار خوزستان همچنین از فرمانداران خواست جلسات شورای آموزش و پرورش را به صورت مرتب و ماهانه در شهرستان‌ها برگزار کنند. 

خبیر بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش در مناطق مرزی استان، تکرار پایه‌ها است که هزینه زیادی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده‌ است. افزایش سطح کیفی آموزش موجب کاهش هزینه‌های آموزش و پرورش می‌شود زیرا با هر بار تکرار پایه برای یک دانش آموز باید برای ارایه آموزش هزینه کرد. معاون استاندار خوزستان اظهارکرد: در جلسه گذشته شورای آموزش و پرورش استان مقرر شد ایرادات گرفته شده به طرح ارایه شده از سوی آموزش و پرورش در خصوص بررسی وضعیت مناطق مرزی رفع شود که این ایرادات هنوز در طرح برطرف نشده است.
مرجع : ايسنا