چرا وفاداری مشتریا از جذب مشتری جدید مهمتره؟
تو دنیای آرایشگری، جذب مشتریای جدید همیشه وسوسهکنندهس، اما واقعیت اینه که نگه داشتن مشتریای فعلی خیلی مهمتره! چرا؟ چون مشتریای وفادار نهتنها خودشون بارها و بارها برمیگردن، بلکه با تعریفاشون از کار خوبت، کلی مشتری جدید هم برات میارن. از طرفی، جذب مشتری جدید هزینه داره؛ باید تبلیغ کنی، تخفیف بدی و کلی زمان بذاری تا بهت اعتماد کنن. اما اگه مشتریای قدیمی حس خوبی از آرایشگاهت داشته باشن، بدون هیچ هزینهای دوباره میان و حتی دوستاشون رو هم با خودشون میارن.
یه مشتری وفادار وقتی یه جای دیگه تخفیف ببینه، سریع ازت دل نمیکنه، چون بهت اعتماد داره و میدونه کیفیت کارت ثابته. از اون طرف، احتمال اینکه خدمات جدید رو هم امتحان کنه، خیلی بیشتره. پس به جای اینکه همیشه دنبال مشتریای جدید باشی، یه کاری کن که مشتریای فعلی عاشق آرایشگاهت بشن! باشگاه مشتریان یه راه عالیه که بهشون حس ارزشمند بودن بده و باعث شه همیشه برگردن. همین مشتریای راضی، بدون اینکه بدونی، بهترین تبلیغ برای کارت میشن!
باشگاه مشتریان چطوری میتونه آرایشگاهتو متحول کنه؟
بهنظر شما
باشگاه مشتریان چیست؟ باشگاه مشتریان یه سیستم هوشمنده که بهت کمک میکنه مشتریاتو نگه داری و کاری کنی همیشه به سمتت برگردن! توی یه آرایشگاه زنونه، خیلی مهمه که مشتری حس خاص بودن داشته باشه. اگه یه جایزه کوچیک یا تخفیفای ویژه براش در نظر بگیری، با دل و جون برمیگرده. باشگاه مشتریان دقیقاً همین کارو میکنه!
با یه دستگاه پوز هوشمند، میتونی برای هر مشتری یه حساب امتیازی باز کنی. یعنی هر بار که میاد، امتیاز میگیره و بعدا میتونه با همون امتیازا تخفیف بگیره یا یه سرویس رایگان هدیه بگیره. این کار هم باعث میشه مشتریای قدیمی دوباره برگردن، هم باعث میشه خریدای بیشتری انجام بدن.
مثلا فکر کن یه مشتری برای اصلاح ابرو اومده، اما میدونه اگه رنگ مو هم انجام بده، امتیازاش به یه ماسک موی رایگان میرسه. احتمال اینکه این سرویس اضافه رو بگیره، خیلی بیشتر میشه! از طرفی، مشتریای راضی تجربیاتشونو با بقیه به اشتراک میذارن و این یعنی تبلیغ رایگان برای آرایشگاهت!
دستگاه پوز هوشمند؛ یه تیر و دو نشون برای پرداخت و وفاداری
دستگاه پوز هوشمند، همون چیزی که آرایشگاهتو حرفهایتر و مشتریاتو راضیتر میکنه! دیگه وقتشه از یه دستگاه معمولی که فقط پرداختو انجام میده، به یه دستگاه همهفنحریف ارتقا بدی. این دستگاه نهتنها پرداخت رو سریعتر و بیدردسرتر میکنه، بلکه یه سیستم باشگاه مشتریانم داره که بهت کمک میکنه مشتریاتو وفادار نگه داری.
مثلا تصور کن مشتری اومده برای کوتاهی مو. وقتی کارت میکشه، دستگاه بهش نشون میده که فقط با یه سرویس دیگه، مثل کراتین یا وکس، میتونه امتیازاشو به تخفیف یا یه سرویس رایگان تبدیل کنه! اینجوری همون لحظه ترغیب میشه بیشتر خرج کنه. از طرفی، هر بار که به آرایشگاهت برمیگرده، یه حس خاص و VIP بودن داره.
با یه دستگاه پوز هوشمند، هم تجربه مشتریا رو بهتر کن، هم فروشتو بترکون!
دستگاه باشگاه مشتریان تارگت؛ یک انتخاب عالی برای فروش بیشتر
تو این روزا که رقابت بین کسبوکارها داغه، فقط جذب مشتری جدید کافی نیست! باید کاری کنی که مشتریا نهتنها برگردن، بلکه هر بار بیشتر خرج کنن و حتی دوستاشونو هم با خودشون بیارن. اینجاست که باشگاه مشتریان به دادت میرسه. اما صبر کن! اگه فکر میکنی راهاندازی باشگاه مشتریان کار سختیه، «
تارگت» اومده که همهچی رو برات راحت کنه.
دستگاه پوز باشگاه مشتریان
یه آرایشگاه شلوغ و پرمشتری، حتما یه سری افراد ثابت داره که همیشه برمیگردن. حالا فکر کن اگه این مشتریا برای هر خریدشون امتیاز بگیرن و بعدا بتونن ازش برای تخفیف، هدیه یا خدمات ویژه استفاده کنن، چقدر انگیزه بیشتری برای برگشت دارن؟ این یعنی باشگاه مشتریان!
با تارگت، نهتنها مشتریات امتیاز جمع میکنن، بلکه بدون نیاز به کارت عضویت یا اپلیکیشن خاصی، فقط با همون کارت بانکیشون عضو باشگاه میشن. راحتتر از این؟!
چجوری فقط با یه دستگاه پوز، باشگاه مشتریان حرفهای داشته باشی؟
یکی از مشکلاتی که خیلی از کسبوکارها باهاش مواجه میشن، اینه که نمیدونن چطور مشتریا رو به خرید دوباره تشویق کنن. تارگت این مشکل رو حل کرده و فقط با یه دستگاه پوز هوشمند، همهچی رو خودکار برات انجام میده!
سه گام ساده برای فروش بیشتر با تارگت
• راهاندازی باشگاه مشتریان: بعد از خرید دستگاه، یکی از طرحهای تخفیفی تارگت رو انتخاب کن و تنظیمات رو انجام بده.
• ثبت مشتری: وقتی مشتری پرداخت میکنه، شماره موبایلشو تو دستگاه وارد میکنه و از خرید بعدی، همون کارت بانکیش تبدیل به کارت عضویتش میشه.
• ارسال پیامک خودکار: تارگت خودش به مشتری یادآوری میکنه که امتیاز داره یا تخفیف براش ثبت شده، پس بهونهای برای برنگشتن نداره!
طرحهای تخفیفی تارگت؛ راهی برای افزایش فروش بدون ضرر
یکی از دغدغههای اصلی کسبوکارها اینه که چطور تخفیف بدن که هم مشتری راضی باشه، هم ضرر نکنن. تارگت چند مدل طرح مختلف داره که بهت کمک میکنه مشتریا رو هوشمندانه به خرید بیشتر ترغیب کنی.
🔹
پاداش برای خرید بیشتر: مشتری وقتی یه مبلغ مشخص خرج کنه، یه جایزه یا تخفیف دریافت میکنه. مثلا وقتی خریدش به ۵۰۰ هزار تومن برسه، ۵۰ هزار تومن تخفیف میگیره.
🔹
تخفیف روی خرید بعدی: هر بار که مشتری خرید میکنه، یه درصد مشخص از مبلغ خریدشو برای دفعه بعد تخفیف میگیره. اینجوری همیشه یه دلیل داره که دوباره برگرده.
🔹
تخفیف تولد: تارگت خودش به مشتری پیامک میزنه، بهش تولدشو تبریک میگه و تخفیفش رو هم اطلاع میده. یه حرکت ساده اما تأثیرگذار که مشتریا عاشقش میشن!
مدیریت کسبوکارت از راه دور با اپلیکیشن تارگت
یکی از امکانات باحال تارگت اینه که میتونی از طریق اپلیکیشنش، همهی تراکنشهای موفق و ناموفق، میزان فروش و حتی رشد مشتریاتو ببینی. این یعنی میتونی بدون اینکه همیشه توی مغازه باشی، از هرجا که هستی بفهمی کسبوکارت چقدر پیشرفت کرده و اگه لازم باشه، تصمیمای بهتری برای جذب مشتریای بیشتر بگیری.
ساخت پروفایل برای مشتریا؛ شناخت بهتر، فروش بیشتر!
تارگت برای هر مشتری یه پروفایل اختصاصی میسازه که توش اطلاعات مهمی مثل شماره تماس، میزان خرید، تاریخچهی تراکنشها و حتی تاریخ تولد ذخیره میشه. این یعنی میتونی بفهمی هر مشتری چقدر برات ارزش داره و چطوری میتونی بهتر ازشون پول دربیاری!
ارسال پیامک تبلیغاتی؛ همیشه در دسترس مشتریا باش!
با تارگت، فقط مشتریای قدیمی نیستن که برمیگردن، بلکه میتونی از طریق ارسال پیامک گروهی، مشتریای جدید رو هم جذب کنی. مثلاً اگه یه تخفیف یا جشنوارهی خاص توی آرایشگاهت داری، میتونی با یه پیامک، همهی مشتریاتو خبر کنی.
نتیجهگیری؛ تارگت، یه سرمایهگذاری هوشمند برای آیندهی کسبو کارت
اگه تا الان به فکر راهی برای نگه داشتن مشتریا و افزایش فروشت نبودی، وقتشه که تارگت رو امتحان کنی! با یه دستگاه پوز هوشمند که فقط پرداخت انجام نمیده، بلکه یه باشگاه مشتریان حرفهای هم راهاندازی میکنه، میتونی فروشتو چند برابر کنی.
پس معطل نکن، تارگت رو تهیه کن و از همین امروز مشتریاتو وفادار کن! 🚀