کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت/ عکس

ايسنا , 7 شهريور 1393 ساعت 16:09

گروه فرهنگي:​ «حسن رضیانی» بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما پس از 70 روز بستری در بیمارستان به علت ایست قلبی از دنیا رفت. او را همگان با نقش «عین‌الله باقرزاده» در فیلم‌های «صمد» می‌شناسند.


خاطره رضیانی دختر این بازیگر قدیمی، با تایید خبر درگذشت پدرش گفت: پدر از 30 خرداد ماه به دلیل عفونت ریوی در آی سی یو بیمارستان تهرانپارس بستری بودند و سرانجام به دلیل ایست قلبی ساعت چهار صبح پنجشنبه 6 شهریور فوت شدند.وی همچنین درباره‌ی زمان تشییع پیکر مرحوم رضیانی بیان کرد: قاعدتا تصورمان این است که پدر باید در قطعه هنرمندان دفن شود اما متاسفانه از آنجا که به تعطیلات برخورد کردیم و دفن شدن در آنجا به طی کردن مراحل اداری نیاز دارد هنوز نمی‌توانیم زمان مشخصی را برای تشییع پدر درنظر بگیریم.



رضیانی ادامه داد: قطعه هنرمندان به دلیل اینکه با کمبود فضا مواجه است برای دفن پیشکسوتان و هنرمندان دراین قطعه سخت گیری می‌کند و می‌گویند فقط هنرمندانی که نامشان در سیستم خانه سینما و هنرمندان باشد می‌توانند در این قطعه به خاک سپرده شوند.او خاطرنشان کرد: پدر حدود دو، سه سال دچار بیماری آلزایمر بود، به همین دلیل در این مدت از کارهای هنری دور بود و کارت‌های عضویت خود در خانه سینما، انجمن صنفی بازیگران و ... تمدید نکرده بود، اسمش در سیستم نیست.

دختر مرحوم رضیانی افزود: شب گذشته با آقای امین تارخ رییس انجمن بازیگران خانه سینما صحبت کردیم، ایشان گفتند که اسم پدر در لیست سیستم آنها نیست اما کار ما را پیگیری می‌کنند، حتی قرار بود ساعت 10 صبح امروز با ایشان تماس بگیریم اما هر چه تماس می‌گیریم بر روی پیغام‌گیر صوتی می‌رود و تا کنون موفق نشدیم با ایشان صحبت کنیم. مرحوم حسن رضیانی متولد سال 1310 و فارغ‌التحصیل رشته تئاتر بوده است و از ده سالگی به ایفای نقش در تئاتر پرداخته است. او در سال‌های بین ۱۳۳۱ و ۱۳۳۴ در برنامه رادیویی «شما و رادیو »همکاری داشته‌است.

وی اولین کار سینمایی خود را در سال ۱۳۳۸ با نقش‌آفرینی در فیلم «فرشته وحشی» شروع کرد و به گفته دخترش سال‌ها در مدرسه عالی دختران رشته تئاتر را تدریس کرده است. بیشتر شهرت این بازیگر به دلیل ایفای نقش عین‌الله باقرزاده در مجموعه فیلم‌های صمد بود. رضیانی در سال‌های اخیر در سریال‌هایی چون «عمارت فرنگی» و «پدرخوانده» محمدرضا ورزی نیز به ایفای نقش پرداخته است.


کد مطلب: 52817

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/52817/بازیگر-پیشکسوت-سینما-درگذشت-عکس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir