به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۵۳۰۴۳

جزئیات سفر هیات دولت به خراسان رضوی

گروه سیاسی: رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: سفر هیات دولت به استان در راستای بررسی وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام استان صورت می‌گیرد.
جزئیات سفر هیات دولت به خراسان رضوی
محمدرضا محسنی ثانی با بیان این که جلسات متعددی برای مشخص شدن اولویت ها و پروژه های نیمه تمام در شهرستان ها و استانداری برگزار شده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت های سفر دولت به استان بررسی وضعیت پروژه ها و تخصیص اعتبارات از سوی دولت خواهد بود. نماینده سبزوار در مجلس با بیان اینکه فرم هایی تهیه و در حال تنظیم برای جمع بندی و تعیین پروژه استان است، گفت: برخی از این پروژه ها احصاء و برای تحویل به کارشناسانی که از سوی ریاست جمهوری می‌آیند آماده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: هنوز در این زمینه نمیتوان عدد و رقم دقیقی اعلام کرد، چرا که برخی از این پروژه ها در سطح شهرستان و استان و برخی نیز بین استان و دولت قرار دارد که باید بررسی های بیشتری در این زمینه صورت گیرد. وی با بیان اینکه یکی از برنامه های سفر ریاست جمهوری به استان که در دستور کار نمایندگان است توجه به توسعه اقتصادی و تبدیل خراسان رضوی به قطب اقتصادی است، تاکید کرد: خشکسالی اخیر آسیب های زیادی به استان وارد کرد، یکی از مسائلی که در این سفر پیگیری خواهد شد مسئله خشکسالی و تخصیص اعتبارات لازم برای این استان است.

محسنی ثانی، وجود معادن، ظرفیت بالای نیروی انسانی، تردد بیش از 5 میلیون زائر به استان به واسطه وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، وجود اراضی کشاورزی و برخی صنایع مادر در خراسان رضوی را از جمله مواردی برشمرد که در زمینه اقتصادی حایز اهمیت هستند. وی در پایان ابراز امیدواری کرد که سفر هیات دولت به استان دارای برکات خوبی باشد و تخصیص اعتبارات پروژه ها، انتظارات و مطالبات در این سفر محقق شود.
مرجع : ایسنا