به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۵۳۱۲۱

اتحادیه اروپا: اسد مسئول ظهور داعش است

گروه بين‌الملل: رهبران کشورهای اروپایی روز یکشنبه در پایان نشست خود در بروکسل، چندین قطعنامه مربوط به اوضاع امنیتی عراق و رویدادهای اخیر این کشور و جنگ علیه داعش صادر کردند.
اتحادیه اروپا: اسد مسئول ظهور داعش است
رهبران اتحادیه اروپا با محکوم کردن خشونت های جاری در عراق و سوریه که امنیت همه منطقه را تهدید می کند، بر حمایت خود از دولت عراق و ارائه کمک های نظامی به این کشور در جنگ علیه داعش تاکید کردند. سران اتحادیه اروپا در این نشست تصمیم گرفتند که با تندروی ایدئولوژیکی در درون اتحادیه مقابله کنند. همچنین مقرر شد چارچوبی برای مسافران اروپایی تنظیم شود تا بتوان از این طریق از اعزام شبه نظامیان جوان اروپایی به سوریه و عراق جلوگیری کرد.

سران اتحادیه اروپا همچنین تاکید کردند که بی ثباتی در سوریه و جنگی که اسد علیه اعتراضات اوليه مردم سوریه به راه انداخت، بزرگترین عامل برای ظهور و گسترش فعالیت های "داعش" بوده است. رهبران اتحادیه اروپا در پایان خواستار راه حل سیاسی فوری برای پایان دادن به بحران سوریه شدند. در بیانیه اتحادیه اروپا همچنین از سیاستمداران عراق خواسته شده هرچه زودتر برای تشکیل دولتی فراگیر به نمایندگی از همه طیف های سیاسی این کشور اقدام کنند. اتحادیه اروپا همچنین از کشورهای مجاور سوریه و عراق خواست تا مانع فروش نفت از سوی داعش شوند.