به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۵۳۲۸۱

نیمی از بستنی‌فروشی‌ها مجوز ندارند

گروه اقتصادی: رییس اتحادیه فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران تاکید کرد: قیمت‌ مواد خوراکی و نوشیدنی در کافی شاپ ‌ها بر اساس کیفیت، نوع ظروف مورد استفاده برای مشتری و یا محل قرار گیری کافی‌شاپ در مناطق مختلف شهر متفاوت است.
نیمی از بستنی‌فروشی‌ها مجوز ندارند
اسکندر آزموده سفیدی با بیان اینکه بازرسان ما همیشه بر فعالیت صنوف نظارت می کنند گفت: اگر به هر دلیلی مردم احساس کردند که برخی کافی‌شاپ‌ها قیمت‌ گرانی دارند می‌توانند به ما اعلام کنند تا اقدامات لازم را انجام دهیم.

حدود 130کافی شاپ قانونی داریم
آزموده همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر حدود 130کافی شاپ قانونی داریم گفت: پروانه 120 تا 130 کافی شاپ نیز در دست بررسی است.

600واحدغیرقانونی فروش بستنی و آبمیوه داریم

وی گفت: در حال حاضر حدود1200 واحد فروش مجاز بستنی و آبمیوه و600واحد غیرقانونی داریم که مجوز بعضی از آن‌ها در دست بررسی بوده و برخی نیز به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند. رییس اتحادیه فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران در بخشی از سخنان خود بیان کرد: برای تهیه شیرموز سالم و استاندارد باید از موز درجه یک و شیرهای پاکتی استفاده کرد و با واحدهایی که به صورت غیرقانونی و غیربهداشتی در این زمینه فعالیت می‌کنند برخورد می‌کنیم. وی ادامه داد: مغازه‌دارانی که برای تهیه شیرموز از موز با کیفیت پایین و شیرهای فله ای استفاده می‌کنند غیربهداشتی بوده و باید برخورد قانونی با آنهاصورت‌گیرد.

حداقل متراژ یک کافی شاپ20متر است
آزموده با بیان اینکه حداقل متراژ یک واحد فروش بستنی و آبمیوه 14متر و کافی شاپ 20متر است درباره مهم ترین مشکل این صنف گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات این صنف بحث مالیات است. مالیات برای برخی واحدها تا 10 برابر نیز افزایش یافته که آن ‌ها توان پرداخت این میزان مالیات را ندارند. وی همچنین درباره قیمت انواع بستنی گفت: در حال حاضر هر کیلو بستنی سنتی سوپر ویژه مغزدار 12 هزار تومان، بستنی ویژه خامه دار زعفرانی 10 هزار تومان، بستنی سنتی ممتاز 9000 تومان و بستنی سنتی ساده 8000 تومان است. رییس اتحادیه فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران افزود: ‌همچنین قیمت بستنی میوه‌ای ویژه مغزدار 12 هزار تومان، بستنی میوه‌ای ممتاز 10 هزار تومان و فالوده شیرازی اعلا 7000 تومان است. وی یادآور شد: نرخ آبمیوه بسته به کیفیت، قیمت میوه و حجم آبمیوه متفاوت است.
مرجع : ایسنا