به روز شده در ۱۴۰۴/۰۴/۲۹ - ۱۸:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۰۷ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۵۳۴۸۵۲

چرا برای تعمیرگاه موبایل به نرم افزار حسابداری تعمیرگاهی نیاز داریم؟

گروه کسب و کار: اگر در گذشته‌ای نه‌چندان دور در مورد استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه موبایل صحبت می‌کردیم، بدون شک خیلی از افراد تعجب می‌کردند، اما امروزه اوضاع کاملا متفاوت است. کسب‌وکارهای تعمیرگاهی از حالت سنتی فاصله گرفته‌اند.
تعمیرکار موبایل
تعمیرکار موبایل
 اگر در گذشته‌ای نه‌چندان دور در مورد استفاده از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه موبایل صحبت می‌کردیم، بدون شک خیلی از افراد تعجب می‌کردند، اما امروزه اوضاع کاملا متفاوت است. کسب‌وکارهای تعمیرگاهی از حالت سنتی فاصله گرفته‌اند.
این موضوع در مورد تعمیرگاه موبایل بیشتر صدق می‌کند؛ مخصوصا اگر تعداد مشتریان بالا باشد. در این حالت مدیریت تعمیرگاه و به خصوص امور مربوط به حسابداری، کاملا پیچیده می‌شوند. اگر هنوز هم به استفاده از شیوه‌های سنتی برای محاسبه هزینه خدمات، حقوق و دستمزد تعمیرکاران و ... اعتقاد دارید، راه پرپیچ‌وخمی در انتظار شما خواهد بود! اما اگر از آن دسته صاحبان کسب‌وکار هستید که نیاز تعمیرگاه خود به نرم‌افزار حسابداری را درک کرده‌اید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

تعمیرگاه موبایل و نرم‌افزار مدیریتی
برای این که فعالیت‌های مربوط به ارائه خدمات در تعمیرگاه موبایل به بهترین شکل انجام بگیرند، وجود یک سیستم یا نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه اختصاصی صنف موبایل، ضروری است. اگر از یک سیستم یکپارچه مدیریت تعمیرگاه استفاده کنید که قابلیت‌های حسابداری کامل هم داشته باشد، برگ برنده را در دست خواهید داشت!
این نوع نرم‌افزارها بسیار جامع طراحی شده‌اند و همه نیازهای کسب‌وکارهای تعمیرگاهی، بخصوص در بخش حسابداری را پوشش می‌دهند. دلایل بسیار زیادی برای استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری در تعمیرگاه موبایل وجود دارد.
وقتی از نرم‌افزار یکپارچه مدیریت تعمیرگاه استفاده می‌کنید، تمامی فعالیت‌های مربوط به ورود گوشی تعمیری تا لحظه تحویل آن به مشتری با جزئیات ثبت می‌شوند و قابل پیگیری هستند. استفاده از نرم‌افزار اختصاصی مدیریت تعمیرگاه به شما امکان ثبت پایگاه اطلاعاتی دستگاه‌ها و ردیابی آنها را می‌دهد. چه چیزی بهتر از مدیریت تاریخچه تعمیر، سفارش قطعات، انبارداری، نحوه تعمیر و ... در تعمیرگاه موبایل خواهد بود؟
در نرم‌افزار حسابداری، فعالیت‌هایی، مثل خرید و فروش، ثبت سند، چک و بانک و کلیه امور مربوط به حسابداری انجام می‌شوند. نکته قابل توجه این است که برای استفاده از نرم‌افزار حسابداری، وجود یک کارشناس متخصص ضروری است. از سوی دیگر نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه علاوه‌بر وجود کلیه فعالیت‌های تخصصی حسابداری، نیازی به کارشناس تخصصی هم ندارد.

دلایل قانع‌کننده نیاز تعمیرگاه موبایل به نرم‌افزار حسابداری
نه تنها کسب‌وکارهای تعمیرگاهی، بلکه تقریبا همه کسب‌وکارها به نرم‌افزارهای مدیریتی و حسابداری تخصصی نیاز دارند. البته قطعا این جمله به تنهایی شما را قانع نخواهد کرد! بنابراین باید دلایل بیشتری را مورد بررسی قرار دهیم.

خداحافظ خطای انسانی!
یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در بحث کسب‌وکارهایی که به شکل سنتی اداره می‌شوند وجود دارد، خطاهای انسانی است. هر چقدر هم که از متخصصان حسابداری خبره و ماهر استفاده کنید، باز هم نمی‌توان از احتمال بروز خطاهای انسانی چشم‌پوشی کرد. این معضل را فقط و فقط نرم‌افزارهای حسابداری تخصصی برطرف می‌کنند. با توجه به این که در نرم‌افزارهای حسابداری تمامی محاسبات به صورت اتوماتیک و بدون اشتباه انجام می‌شوند، دیگر خبری از خطاهای رایج انسانی نخواهد بود. وقتی صحبت از خطا در بحث حسابداری به میان می‌آید، قطعا شوخی‌بردار نخواهد بود؛ چرا که مسائل مالی، گاهی قابل جبران نیستند.

نرم افزار تعمیرگاهی

ذخیره هزینه و زمان
شما فقط یک بار برای تعمیرگاه موبایل خود نیاز به خرید نرم‌افزار حسابداری دارید. بعد از خرید و نصب، می‌توانید تا هر زمانی از آن استفاده کنید. در واقع نیازی به هزینه‌های بالا برای انجام حسابداری سنتی وجود ندارد. هزینه صرفه‌جویی‌شده را می‌توانید در بخش‌های دیگر کسب‌وکار خود استفاده کنید. از طرف دیگر انجام امور حسابداری به شیوه سنتی، زمان زیادی را اتلاف می‌کند. با توجه به این که نرم‌افزارهای حسابداری با سرعت بالا به انجام محاسبات دقیق می‌پردازند، زمان آزاد زیادی هم خواهید داشت. این زمان آزاد را هم می‌توانید صرف برنامه‌ریزی برای توسعه کسب‌وکار خود بکنید.

بررسی ویژگی‌های جذاب نرم‌افزار حسابداری تعمیرگاه موبایل
اگر هنوز هم برای استفاده از نرم‌افزار تعمیرگاه موبایل قانع نشده‌اید، بد نیست مروری بر برخی ویژگی‌های این نوع نرم‌افزارها هم داشته باشید.

مشاهده سوابق تعمیر
یکی از قابلیت های جذاب استفاده از یک نرم افزار حسابداری تعمیرات موبایل ذخیره و بایگانی سوابق گوشی تعمیری و اطلاعات مشتری است. تصور کنید که موبایلی موبایلی را امروز پذیرش می کنید و در همان لحظه نرم افزار به شما می گوید که این گوشی 3 سال پیش هم پذیرش شده و این کارها را فلان تعمیرکار بر روی آن انجام داده است.

اطلاع رسانی خودکار به مشتریان
یکی از مسائلی که تعمیرکاران را اذیت می کند، پیگیری های تلفنی مشتریان است. با استفاده از یک نرم افزار خوب در هر لحظه هر تغییری به مشتری اطلاع رسانی خودکار می شود و مشتری لزومی نمی بیند برای پیگیری وضعیت گوشی تعمیری خود هر روز تماس بگیرد.

قطعات و انبار را مدیریت کنید
امروزه در اغلب تعمیرگاه‌های موبایل در کنار ارائه خدمات تعمیر، فروش لوازم جانبی موبایل هم انجام می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا مدیریت قطعات کمی سخت شود. وجود یک نرم‌افزار حسابداری، برای استعلام موجودی قطعات، اهمیت زیادی دارد.
اگر از آن دسته کسب‌وکارهایی هستید که مشتریان زیادی دارید، نرم‌افزار حسابداری بهترین گزینه برای شما خواهند بود. تنها کاری که باید انجام دهید، وارد کردن مشخصات و تعداد موجودی قطعات در انبار است. بعد از آن هر لیستی که داشته باشید به صورت اتوماتیک، مدیریت و محاسبه موجودی قطعات انجام خواهد شد.

تعمیرکار با نرم افزار حسابداری

نرم افزار اسکناس؛ مدیریت یکپارچه تعمیرگاه موبایل
چه چیزی بهتر از این که علاوه‌بر امکانات مربوط به حسابداری، نرم‌افزاری را در اختیار داشته باشید که امکانات مدیریت تعمیرگاه موبایل را هم داشته باشد؟ نرم‌افزار اسکناس یک نرم‌افزار اختصاصی تعمیرگاهی است که قابلیت‌های تخصصی حسابداری را هم داراست.
به نوعی می‌توان گفت که با خرید و نصب نرم ‌افزار اسکناس، نرم‌افزار حسابداری تعمیرگاهی هم خواهید داشت و نیازی به خرید جداگانه نرم‌افزار تخصصی حسابداری نخواهد بود. در نرم‌افزارهای حسابداری، فقط امور تخصصی حسابداری قابل انجام هستند. در صورتی که با خرید نرم ‌افزار اسکناس، تمامی نیازهای کسب‌وکار تعمیرگاهی شما برطرف خواهد شد. به این ترتیب در هزینه‌های شما هم صرفه‌جویی می‌شود. برخی از ویژگی‌های نرم‌افزار اسکناس به شرح زیر هستند:

•    مدیریت کامل روند تعمیر گوشی و تحویل آن به مشتریان
•    سیستم ارسال پیامک به مشتریان
•    سیستم تلفن هوشمند گویا
•    تیم پشتیبانی قوی
•    ارائه آپدیت‌های منظم
•    ارائه انواع رسید و فاکتور چاپی با امکان طراحی آنها
•    مدیریت انبار و قطعات
•    محاسبه دقیق حقوق و دستمزد کارکنان
•    انجام کلیه امور تخصصی مربوط به حسابداری
•    پشتیبانی و پیگیری امور بانکی و چک
لازم به ذکر است که استفاده از نرم‌افزار اسکناس، نیاز به تخصص ندارد. هر کدام از کارکنان شما می‌توانند به سادگی با این نرم‌افزار کار کنند. به این ترتیب نیاز به استخدام نیروی کار ماهر و متخصص برای استفاده از نرم‌افزار تخصصی حسابداری هم نخواهید داشت.

کلام پایانی
وجود یک نرم‌افزار حسابداری در تعمیرگاه موبایل ضروری است. این نرم‌افزار باعث می‌شود تا خطای محاسبات شما در زمینه هزینه خدمات و حقوق و دستمزد کاهش پیدا کند. از سوی دیگر در زمان هم صرفه‌جویی خواهد شد.
شما می‌توانید این زمان و هزینه صرفه‌جویی‌شده را صرف بهبود و توسعه تعمیرگاه موبایل خود بکنید. از سوی دیگر استفاده از نرم‌افزار حسابداری و کسب رضایت حداکثری مشتریان، رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند.
 
 
پربيننده ترين مطالب و خبرها