کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بخور و نخورهایی برای سنگ کلیه

فارس , 14 شهريور 1393 ساعت 13:42

گروه سلامت: یک متخصص طب سنتی بخور و نخورهای بیمارانی را که دچار سنگ کلیه شده‌اند از دیدگاه طب سنتی بیان کرد و گفت: غذاهای مانده و کنسروی و مصرف گلابی برای آنها مضر است و در مقابل مصرف روغن زیتون، خربزه و جوجه مرغ برای آنها توصیه می‌شود.


مریم مقیمی گفت: طب سنتی برای کاهش درد در بیمارانی که دچار سنگ کلیه می‌شوند روش غذایی را توصیه می‌کند که در آن از مصرف شیرینی‌های مصنوعی به مقدار زیاد قهوه، شکلات و کاکائو پرهیز می‌کند. وی ادامه داد: غذاهایی مانند کله‌پاچه، حلیم غذاهای مانده و فریزی، قارچ، بادمجان و تخم‌مرغ آبپز از جمله غذاهایی هستند که این بیماران نباید بخورند. مقیمی گفت: گوشت شتر، گاو و گوساله ،گوشت‌های مانده و ماهی شور در رژیم غذایی بیمارانی که دچار سنگ کلیه هستند نباید باشد. همچنین از مصرف شفتالو‌، زردآلو و گلابی خام باید پرهیز کنند.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: در مقابل مصرف گوشت تیهو، جوجه مرغ، بزغاله مفید است. حتی برای افرادی که معده و روده ضعیفی دارند هم توصیه می‌شود. این نوع گوشت‌ها نیروی بدن را کاهش نمی‌دهند و بدن را لاغر نمی‌کنند. گفته می‌شود یکی از بهترین غذاها در بیماران دچار سنگ کلیه پختن گوشت چلچله با روغن بادام، کرفس، گشنیز و دارچین است. مقیمی افزود: میوه‌های مانند خیار، آلبالو، انجیر، انگور و خربزه از جمله میوه‌هایی هستند که سنگ‌های کلیه و مثانه را می‌شکنند صاف‌کننده خون هستند و برای کلیه مفیدند و بیماران می‌توانند یک ساعت پس از مصرف غذا آنها را مصرف کنند.

مقیمی مصرف بادام، فندق، پسته و کنجد را برای بیماران دچار سنگ کلیه توصیه کرد و گفت: روغن بادام، کنجد و زیتون به دفع سنگ‌های اداری کمک می‌کند و در رفع سوزش ادرار موثر هستند و از خواص مهم روغن زیتون شکستن سنگ‌های ادراری است.


کد مطلب: 53603

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/53603/بخور-نخورهایی-سنگ-کلیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir