به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۵ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۵۳۶۶۶

سرنوشت دانشگاه‌ احمدی‌نژاد به کجا رسید؟

گروه سیاسی: در آستانه سال تحصیلی هنوز تکلیف برخی از دانشگاه ها هم چون دانشگاه ایرانیان و دانشگاه دکتر عارف مشخص نیست. دانشگاه ایرانیان با وجود غیر معتبر اعلام شدن از سوی وزارت علوم همچنان بر ادامه فعالیت اصرار دارد و دانشگاه اقای عارف نیز پس گذشت مدت ها از تصمیم تاسیس آن هنوز از راه اندازی رسمی آن خبری نیست .
سرنوشت دانشگاه‌ احمدی‌نژاد به کجا رسید؟
مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم حدود یک ماه پیش با تاکید بر غیر قانونی بودن فعالیت این دانشگاه اعلام کرد که دانشجویانی که دردانشگاه های غیرقانونی تحصیل کنند، مدرک آنها از نظر وزارت علوم رسمی تلقی نمی‌شود. با وجود این مطلب دانشگاه ایرانیان متعلق به محمود احمدی نژاد با صدور اطلاعیه کماکان فعالیت خود را قانونی می داند و بر ادامه فعالیت و جذب دانشجو اصرار می ورزد.

دکتر حسین حسینی، مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم با اشاره بر این که هیچ تغییری در وضعیت دانشگاه ایرانیان به وجود نیامده است می گوید: اساسنامه این دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نرسیده است و اساسنامه‌ای که در دولت گذشته توسط وزیر علوم به امضا رسیده بود نیز در چارچوب مقررات شورای انقلاب فرهنگی نبوده است.

یکی دیگر از دانشگاه هایی که اخیرا بحث تاسیس آن مجددا مطرح شده است دانشگاهی است که دکتر عارف از سال 84 تصمیم به تاسیس آن دارد و پس از انتخابات 92 دوباره بحث راه اندازی این دانشگاه در فضای رسانه کشور مطرح شد ، دکتر حسینی درباره روند تاسیس این دانشگاه نیز می گوید: ایشان هیچ‌گونه درخواستی برای تاسیس دانشگاه به شورای گسترش نداده‌اند تا جهت صدور مجوز بررسی شود. تا آنجایی که اطلاع دارم این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح نشده است. اما اخیرا دکترعارف تنها دلیل جلو نرفتن امور این دانشگاه را، فقدان منابع مالی اعلام کرده است گفته است چه در دولت گذشته و چه در دولت کنونی هیچ گونه مانعی برای ایجاد دانشگاه مورد نظرم ایجاد نشده است و از اواخر سال 1384 و بعد از کسب مجوز، زمینی را در هشتگرد گرفتیم و در حال پرداخت اقساط آن هستی اما فقدان منابع مالی مانع از پیشرفت امور شده است .
مرجع : ایسنا