به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۵ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۵۳۷۲۵

نمایشم ربطی به فیلم مخملباف ندارد

گروه فرهنگ و هنر: آتیلا پسیانی که نمایش ‌«گنگ خوابدیده» را از 31 شهریورماه در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌کند، گفت: امیدی ندارم در تئاتر شهر به من سالن بدهند.
نمایشم ربطی به فیلم مخملباف ندارد
این کارگردان تئاتر که نمایش آماده دیگری به نام «دیابولیک» دارد درباره سرنوشت اجرای این نمایش، گفت: همچنان برای نمایش «دیابولیک» سالن ندارم. به مجموعه تئاتر شهر درخواست اجرا در تالار چهارسو را ارائه کرده‌ام اما هنوز هیچ پاسخی به من نداده‌اند و هیچ امیدی هم ندارم که در تئاتر شهر به من اجرا بدهند. او اضافه کرد: به لطف رضا حداد و مجید سرسنگی مدیر تماشاخانه ایرانشهر، قرار است نمایش «گنگ خوابدیده» را که یکی از کارهای پیشینم است، همزمان با نمایش «کسی نیست همه داستان‌ها را به یاد آورد» کار رضا حداد، در این تماشاخانه اجرا کنم.

سرپرست گروه تئاتر «بازی» که پیش از این نمایش «گنگ خوابدیده»‌را اواخر دهه 70 اجرا کرده بود، یادآور شد: این نمایش بعد از اجراهای معمول خود در تهران، بیش از 170 اجرا در کشورهای مختلف داشت و حالا قرار است از روز 31 شهریورماه در تالار سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برود. او درباره تغییرات اجرای دوباره این نمایش در مقایسه با اجرای اول آن توضیح داد: هیچ تغییری نداریم فقط به خاطر مسائل بهداشتی، مرغابی را از اجرای جدید‌مان حذف خواهیم کرد.

نمایش «گنگ خوابدیده» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آتیلا پسیانی به صحنه می‌رود. محمد چرم‌شیر دراماتورژی این اثر را انجام داده و فاطمه نقوی و ستاره پسیانی بازیگران اصلی آن هستند. پسیانی که نام این نمایش را براساس شعری از مولانا انتخاب کرده است، ادامه داد: این نمایش به همه گنگ‌های جهان از «آنتیگونه» تا «مولانا» تقدیم شده و تماشاگران با دیدن آن متوجه می‌شوند منظور ما از گنگ، به معنای لال نیست بلکه به معنای کسی است که صدای حقیقت را می‌شنود و نه واقعیت را. ضمن اینکه نام این نمایش هیچ ارتباطی به فیلم و کتاب «گنگ خوابدیده» اثر محسن مخملباف ندارد.

پسیانی همچنین اوایل مهرماه برای برگزاری یک کارگاه تئاتری راهی کشور استونی می‌شود. این کارگاه به دعوت کمپانی «رام» از 5 تا 16 مهرماه برگزار می‌شود و پسیانی طی آن مبحثی را به عنوان انرژی‌های محبوس و رها شده را با بازیگران استونی کار می‌کند. او درباره احتمال اجرای اثری مشترک براساس این کارگاه توضیح داد: فکر نمی‌کنم در این سفر، چنین اتفاقی بیفتد اما ممکن است بعدا همکاری‌مان را ادامه بدهیم چراکه همکاری خوبی با این کمپانی داریم و پیش از این هم نمایش«آنتیگونه» کار همایون غنی‌زاده توسط همین کمپانی تولید شد و من تنها بازیگر ایرانی آن بودم.

آتیلا پسیانی در پایان درباره بازی‌اش در نمایش «مردی برای تمام فصول» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا توضیح داد: متأسفانه شرایط کاری‌ام طوری نیست که بتوانم در این نمایش بازی کنم و از این بابت بسیار افسوس می‌خورم.  نمایش «گنگ خوابدیده» از تاریخ 31 شهریورماه رأس ساعت 18 در تالار سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. همچنین نمایش «کسی نیست همه داستان‌ها را...» نوشته محمد چرم‌شیر و کار رضا حداد با طراحی صحنه آتیلا پسیانی رأس ساعت 20 در همین سالن به صحنه خواهد رفت.
مرجع : ایسنا