به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۹ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۵۴۲۶۹

بانک مرکزی: مرغ و میوه گران شد

گروه اقتصادی: در هفته گذشته میوه‌های تازه ، گوشت مرغ و چای با بیشترین افزایش قیمت در بین اقلام خرده فروشی همراه بودند.
بانک مرکزی: مرغ و میوه گران شد
بنا براعلام بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 14 شهریور سال جاری قیمت لبنیات ثابت مانده و قیمت تخم مرغ، قند و شکر و سبزی‌های تازه 0.4 درصد کاهش داشته است. همچنین قیمت اقلامی نظیر برنج ، حبوبات ، میوه‌های تازه ، گوشت قرمز ، چای و روغن نباتی در هفته مورد بررسی افزایش یافت.

لبنیات و تخم مرغ
در هفته منتهی به 14 شهریور ماه در گروه لبنیات قیمت تمامی اقلام نسبت به هفته قبل و هفته مشابه سال قبل ثابت بود اما قیمت تخم مرغ 13.1 درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل افزایش یافت و شانه‌ای 8800 تا 11 هزار تومان به فروش رفت.

برنج و حبوبات
در هفته گذشته در گروه برنج قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو هر یک معادل 0.1 درصد افزایش یافت. این درحالی است که قیمت برنج در هفته مشابه سال قبل نیز 0.1 درصد افزایش یافته است. این درحالی است که در گروه حبوبات بهای لپه نخود 0.2 درصد، عدس سه درصد، لوبیا قرمز یک درصد افزایش ولی قیمت بقیه اقلام این گروه بین 0.2 درصد تا 2.3 درصد کاهش یافته است.

میوه و سبزی های تازه
در هفته مورد بررسی در میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه یک و انار عرضه نمی‌شد انجیره هم عرضه کمی داشت اما سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه شد. میوه فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی های تازه را ارائه کرده و در گروه‌ میوه‌های تازه بهای گلابی 0.8 درصد و هلو 4.9 درصد کاهش داشت. اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.8 تا 30.5 درصد افزایش یافت. در گروه سبزی‌های تازه نیز بهای خیار 2.7 درصد، سیب زمینی 3.9 درصد، پیاز 4.5 درصد و سبزی‌های برگی 0.3 درصد کاهش اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 1.2 تا 13.8 درصد افزایش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ
بنا بر اعلام بانک مرکزی بهای گوشت تازه گاو و گوساله در هفته گذشته ثابت بود و قیمت گوشت گوسفندی 0.2 درصد افزایش یافت این درحالی است که قیمت گوشت قرمز نسبت به هفته مشابه سال قبل 0.6 درصد رشد داشته است. در عین حال گوشت مرغ نیز در حالی 2.4 درصد در هفته منتهی به 14 شهریور ماه افزایش یافته که در مقایسه با هفته مشابه سال قبل 4.7 درصد کاهش دارد.

قند، شکر، چای و روغن نباتی
در هفته مورد بررسی بهای قند و روغن نباتی جامد بدون تغییر بود و قیمت شکر نسبت به هفته قبل از آن 0.2 درصد کاهش اما بهای چای خارجی 1.4 درصد و روغن نباتی مایع 0.1 درصد افزایش یافت.
مرجع : ایسنا