به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۱
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۵۴۳۲۴

غرق‌شدن دو دانش آموز در مسابقات شنا

گروه حوادث: روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر در اطلاعیه ای اعلام کرد: چندنفر از دانش آموزان خارج از قالب برنامه مسابقات و علیرغم اعلام مخالفت های مکرر سرپرست تیم اعزامی هلال احمر استان، از محدوده اردوگاه خارج و در زمان و مکان شنا ممنوع به شنا پرداخته و دچار غرق شدگی شدند.
به گزارش پایگاه خبری سازمان جوانان هلال احمر، در اطلاعیه این سازمان آمده است، روز گذشته- چهارشنبه- در مسابقات المپیاد آماده که با حضور حدود 500 نفر از دانش آموزان سراسر کشور در قالب 32 تیم در حال برگزاری است، چندنفر از دانش آموزان خارج از قالب برنامه مسابقات و علیرغم اعلام مخالفت های مکرر سرپرست تیم اعزامی هلال احمر استان مربوطه، از محدوده اردوگاه محل برگزاری مسابقات خارج شده و در زمان و مکان شنا ممنوع به شنا پرداخته اند که با توجه به شرایط جوی دریا دو نفر از آنان به نام های  بهنام شاملو و ابوالفضل روشنایی دچار غرق شدگی شدند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است، بلافاصله پس از این اتفاق و اطلاع نجاتگران و امدادگران هلال احمر مستقر در محل، عملیات امداد و احیا آغاز شد و در ادامه نامبردگان در حالی که عملیات CPR برای آنها ادامه داشته به بیمارستان شهید بهشتی انزلی منتقل شدند که متاسفانه علیرغم تلاش های صورت گرفته تیم پزشکی یک نفر از آن ها به عملیات احیا پاسخ نداده و دارفانی را وداع گفت. این اطلاعیه می افزاید، نفر دوم پس از عملیات احیا تا صبح امروز تحت مداوای گروه پزشکی بیمارستان قرار گرفت که متاسفانه در نهایت وی نیز فوت کرد.

بلافاصله پس از اطلاع از حادثه، ریاست سازمان به همراه مدیران ارشد این سازمان برای بررسی و پیگیری های لازم عازم محل برگزاری مسابقات در انزلی شدند و با حضور در بیمارستان در جریان روند اقدامات صورت گرفته قرار گرفتند. سازمان جوانان هلال احمر ضمن تسلیت به خانواده این دو عزیز از دست رفته، علو درجات در بهشت برین برای ایشان و صبر جزیل برای بازماندگان از خداوند متعال خواستار است.

براساس این گزارش، یک منبع آگاه  از غرق شدگی دو دانش آموز در چهارچوب مسابقات طرح ملی دادرس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به بندر انزلی و مرگ یکی از دو پسر یادشده که 13 ساله است خبر داد و گفت: دانش آموز دیگر که شرایط بحرانی دارد به بیمارستان منتقل شد.
مرجع : ایرنا