کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فشار به نمایندگان پیگیر پرونده بابك زنجانی

حاشیه‌های پرونده زنجانی بسیار زیاد شده است

23 شهريور 1393 ساعت 17:12

گروه اقتصادي: عضو کمیسیون انرژی در مجلس گفت: متاسفانه حاشیه‌های پرونده زنجانی بسیار زیاد شده است و ادعاهایی از قبیل پرداخت بدهی‌های وی از خارج از کشور نیز تلاش برای به حاشیه بردن این پرونده است.


به گزارش خانه ملت، امیرعباس سلطانی گفت: ۹۰ درصد اموال زنجانی در سایر کشور‌ها به ویژه در ترکیه و تاجیکستان می باشد چرا که وی اموال زیادی را به ترکیه منتقل کرده است. مکان هدف فعالیت‌های اقتصادی بابک زنجانی ترکیه بوده و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری را در ترکیه انجام داده است . او گفت: مقدار باقی مانده در ایران هر کدام صد صاحب دارد که بازپس گیری آنها کار ساده‌ای نیست. وي با اشاره به آزاد شدن ضراب از زندان ترکیه، گفت: رضا ضراب در دادگاه گفته است که تحت فرمان زنجانی بوده و هیچ اختیاری از خود نداشته است و ما نیز مدارکی در دست داریم که ضراب و زنجانی با هم حساب‌های بانکی داشتند و همینطور ضراب کارهای اقتصادی و فعالیت‌های تجاری برای زنجانی انجام می‌داده است.

نماینده بروجن در تشریح دلایل طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده گفت: متاسفانه بابک زنجانی احساس خطر جدی نمی‌کند و بعضا این پرونده درگیر حاشیه شده است. او همچنین گفت: قرار است همکاری‌هایی جدی بین ایران و ترکیه درباره پرونده بابک زنجانی و رضا ضراب انجام شود و در حال حاضر اسنادی درباره همکاری ضراب و بابک زنجانی در ترکیه وجود دارد که آنها را مطالبه کرده‌ایم.

سلطانی در خصوص همکاری کمیسیون انرژی در مورد این پرونده گفت: برای کمیسیون انرژی مجلس پیگیری این پرونده اولویت است و به همین دلیل همکاری با دولت ترکیه برای بازگرداندن اموال زنجانی به ایران به طور جدی پیگیری می‌شود. عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: بعضا کسانی که پرونده زنجانی را در مجلس پیگیری می‌کنند تحت فشار قرار می‌گیرند که پرونده را‌‌ رها کنید چون امیدی ندارند که به جایی برسد.


کد مطلب: 54707

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/54707/فشار-نمایندگان-پیگیر-پرونده-بابك-زنجانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir