کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمید روحانی: روحانی و هاشمی از شیوه بنی‌امیه استفاده می‌کنند!

27 شهريور 1393 ساعت 22:27

گروه سياسي: رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با حمله به حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی گفته که آن‌ها به شیوه «بنی‌امیه» و «بنی عباس» به مقابله با خط امام و رهبری می‌پردازند!


به گزارش «نسیم» سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در نشست فرزندان روح الله(ره) در جمع دانشجویان به بررسی ابعاد شخصیتی و تببین اندیشه و خط امام راحل(ره) پرداخت. وی با بیان این نکته که خط امام راحل(ره) برگرفته از قرآن و بیانات ائمه (ع) بوده با انتقاد از کسانی که می‌گویند باید اندیشه های امام(ره) به موزه برود گفت: معنای حرف اینها به موزه فرستادن قرآن و آموزه های اسلام است.

وی برای نمونه به نقل چند نمونه از بیانات امام(ره) پرداخت و اظهار داشت: امام فرمودند«امروز مرگ بر شاه گفتن عبادت است» این کلام امام(ره) صریح آیه کلام الله مجید است که میفرماید:«لا یحب اللّه الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و کان اللّه سمیعا علیما» خدا دوست نمى دارد که کسى با گفتار زشت به عیب خلق صدا بلند کند مگر آنکه ظلمى به او رسیده باشد که خدا شنوا و به اقوال و احوال بندگان دانا است (14 نساء). امام(ره) توانست قرآنی را که محدود به مراسم عبادی و ختم شده بود را به سطح جامعه و زندگی روزمره مردم بیاورد.

حمید روحانی در ادامه با خرده گیری بر بعضی اقوال مسئولین کشور، آنها را مخالف و در تعارض خط امام(ره) خواند و گفت: چگونه امکان دارد ما خود را پیرو مکتبی بدانیم که ریختن یک قطره آب در مرکب ظالم را شریک شدن در ظلم او می خواند و در عین حال ادعا کنیم که باید با آمریکا کنار آمده و سازش کنیم. وی با انتقاد صریح از حسن روحانی که در ابتدای دوره ریاست جمهوری خود گفته بود «ما که نمی توانیم تا قیامت با آمریکا قهر باشیم »، گفت: آیا کسی که اسلام را شناخته چنین حرفی میزند؟! مگر سر ارث و میراث با آمریکا دعوا داشتیم که الان ایشان آمده ما را آشتی بدهد. این ننگ نیست که کسی سالها قال الصادق و قال الباقر (علیهم السلام) خوانده باشد و به خاطر نفسانیات قصد داشته باشد با ظالمی که دستش تا مرفق آلوده به خون ملتها آغشته است کنار بیاید ؟!

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با ذکر خیانت های رژیم سعودی به اسلام ، نوک پیکان انتقادات خود را به سمت هاشمی رفسنجانی چرخاند و با اشاره به صحبت‌های عجیب هاشمی رفسنجانی در مورد عربستان گفت: آقای هاشمی رفسنجانی تمام تلاشش این است که به یک نحوی با این حکومت فاسد کنار بیاید. مگر همین رژیم نبود که بیش از 400نفر زائران ایرانی را بدون هیچ جرم و گناهی در حرم امن الهی قتل عام کرد؟! آنوقت اینها با آنها هم پیاله می شوند و می گویند: ایران و عربستان دو قدرت اسلامی هستند که اگر از هم جدا باشند ضایعه ای به اسلام وارد می شود؛ من نمی دانم اقای هاشمی اسلام را نشناخته است یا ...

وی این گفته ها را مصیبت امروز جامعه خواند و ادامه داد: این کسانیکه عنوان یار امام(ره) را یدک می کشند و با همین عناوین، فتنه سال88 را رقم زدند؛ اینها درست بر خلاف دستور قرآن که میفرماید: «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» می بینیم مقابل تهمت ها و توهین ها و جنایت های آمریکا لبخند می زنند و هی کرنش و چاپلوسی میکنند اما وقتی مردم انتقاد میکنند یا باید بروند به جهنم یا اصلا بی سواد هستند و از دنیا چیزی نمی دانند؛ اینها نتیجه دوری گزینی از خط امام(ره) است.

روحانی در ادامه گفت: حسن روحانی بدعتی گذاشت که در طول این 35 سال، بی سابقه بوده است. جدا کردن دولت از ملت بوده که با صراحت ملت را از مذاکرات 5+1 دور نگه داشتند این بدعت بود. یکی از افتخارات و ویژگی های امام صداقت ایشان با مردم بود؛ امام (ره) با مردم یک رنگ بود دولت مردم را در شرایطی از توافق ژنو دور نگه داشتند که بعد از مذاکرات یکی از نمایندگاه 5+1 به سرزمین های اشغالی میرود و جزئیات و کلیات مذاکرات را به انها تحویل می دهد.

وی با طرح این سوال که چرا باید صهیونیست ها از مذاکرات ما با 5+1 آگاه باشند اما ملت ما بی خبر باشد؟ گفت: اینها به شیوه بنی امیه و بنی عباس به مقابله با خط امام و رهبری می پردازند و با حرف های ریاکارانه به تمجید از رهبری می پردازند ولی با وجود اینکه رهبری بارها مذاکره با آمریکا را به ضرر ایران وبی فاینده خوانده است دست از مذاکره نمی کشند.


کد مطلب: 55189

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/55189/حمید-روحانی-هاشمی-شیوه-بنی-امیه-استفاده-می-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir