به روز شده در ۱۴۰۴/۰۸/۲۵ - ۱۵:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۸/۰۸ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۵۵۲۹۸۴
سود هنگفت برای نهاد اول فوتبال اروپا

یوفا در آستانه ثبت یک قرارداد میلیاردی

یوفا در آستانه ثبت یک قرارداد میلیاردی
گروه ورزشی: کمپانی نوشیدنی آنوسر بوش، آغازگر فرآیند جهانی فروش حق اسپانسرینگ یوفا برای چرخه تجاری ۲۰۲۷–۲۰۳۳ است. UC3، شرکت مشترک بین یوفا و اتحادیه باشگاه‌های فوتبال اروپا (EFC) که مسئول بازاریابی استراتژیک، فروش و توزیع حقوق تجاری رقابت‌های باشگاهی یوفا است، توافق کرده تا مذاکرات انحصاری با این شرکت بلژیکی را آغاز کند تا آن را به نخستین شریک جهانی رسمی خود در این دوره تبدیل کند.
این تصمیم پس از فرآیند مناقصه‌ای اتخاذ شد که از اوایل اکتبر با حمایت آژانس جهانی بازاریابی و فروش UC3 آغاز شده بود. این آغاز استراتژی تجاری جدید یوفا برای چرخه آتی لیگ قهرمانان اروپا است؛ چرخه‌ای که طبق گزارش‌ها، در دوره قبلی حدود ۳۰ میلیارد یورو درآمد برای یوفا به همراه داشت.
 حقوق پخش تلویزیونی
در همین روزها، مذاکرات مربوط به حقوق پخش تلویزیونی لیگ قهرمانان و سایر رقابت‌های یوفا برای دوره شش‌ساله ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۳ نیز در جریان است. همان آژانسی که اکنون مذاکرات تجاری را آغاز کرده، یعنی رِلِونت، پس از آنکه سال گذشته انحصار را از تیم مارکتینگ، شریک تاریخی یوفا، گرفت، مسئول فروش حقوق پخش است. هدف این است که درآمد حاصل از فروش حقوق پخش از ۵ میلیارد یورو فراتر رود و پلتفرم‌های دیجیتال مانند نتفلیکس و آمازون نیز وارد مذاکرات شوند.
در قلب این استراتژی، درک چشم‌انداز رسانه‌ای جدیدی قرار دارد که در آن پلتفرم‌های جهانی و عمدتاً دیجیتال فرصت‌های بیشتری فراهم می‌کنند. به همین دلیل، UC3 مناقصه‌ای هم‌زمان و بی‌سابقه را در پنج بازار اصلی رسانه‌ای اروپا (فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا) آغاز کرده است. این مناقصه شامل امکان امضای قراردادهای بلندمدت چهار ساله نیز می‌شود و ورود غول‌های پخش استریم مانند نتفلیکس و آمازون را تسهیل می‌کند.
پربيننده ترين مطالب و خبرها