به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۲ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۵۵۷۲۴
قیمت میوه سبزی و گوشت هفته گذشته افزایش یافته

میوه گران و مرغ ارزان شد

گروه اقتصادی: در هفته گذشته قیمت میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت قرمز و چای در بین اقلام خرده فروشی افزایش یافته است.
میوه گران و مرغ ارزان شد
بنا بر اعلام بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 28 شهریور ماه سال جاری قیمت لبنیات، حبوبات، قند و شکر و روغن نباتی ثابت مانده است و همچنین نرخ تخم مرغ، برنج و گوشت مرغ نیز با روندی کاهشی همراه بوده است.

لبنیات و تخم مرغ
در این هفته در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه ثابت و بدون تغییر بودند. همچنین بهای تخم مرغ نیز معادل یک درصد کاهش یافته و به شانه‌ای 8800 تا 11 هزار تومان رسیده است.

برنج و حبوبات
در این هفته در گروه برنج قیمت برنج داخلی درجه یک و دو به ترتیب معادل 0.3 و 0.1 درصد کاهش داشته است. در گروه حبوبات بهای تمام اقلام ثابت مانده است.

میوه ها و سبزی‌های تازه
در هفته مورد بررسی در میادین میوه زیر نظر شهرداری برخی از میوه‌ها نظیر نارنگی و انجیر عرضه نمی‌شد و لیمو شیرین و انار نیز عرضه کمی داشت، ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند به نرخ مصوب سازمان میادین عرضه می‌شد. در گروه میوه‌های تازه به جز سیب، انار،‌آلو و انگور که کاهش قیمت داشتند. سایر اقلام بین 0.8 درصد تا 21.8 درصد را افزایش یافتند در گروه سبزی‌های تازه نیز بین 0.1 درصد تا 8.5 درصد کاهش ثبت شده است.

گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته منتهی به 28 شهریور قیمت گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر ماند و بهای گوشت گوسفند نیز معادل 0.1 درصد افزایش ولی قیمت گوشت مرغ 1.4 درصد کاهش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته بهای آن‌ها ثابت باقی ماند، اما قیمت چای خارجی معادل 0.1 درصد افزایش داشت.
مرجع : ایسنا