کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنامه‌های رئیس‌جمهور با رهبری هماهنگ است

غرويان: نباید به‌اظهارات‌افراطيون توجهي کرد

2 مهر 1393 ساعت 15:27

گروه سياسي: عضو جامعه مدرسین بر این عقیده است که روحانی در مسیر مصلحت کشور حرکت می‌کند و تصمیم گیری ها نیز با هدف تامین خواسته های ملت صورت می‌گیرد.


حجت الاسلام محسن غرویان در گفت‌و‌گو با نامه نیوز، در خصوص حضور رئیس جمهور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، با بیان این که حضور آقای روحانی در این مجمع می‌تواند باعث عزت و سرافزاری ملت ایران باشد، تصریح کرد: بیانات و سخنرانی بسیار محکم، متقن و شخصیت قابل قبول آقای روحانی در مجامع بین المللی می‌تواند تاثیر گذار باشد و امیدواریم با دست پر از نیویورک به تهران بازگردند. غرویان با تاکید بر این که حضور روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاثیر مثبتی بر روند پرونده هسته‌ای ایران دارد، گفت: نگاه رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسائل کلان بین المللی در راستای صلح‌‌طلبی، تنش زدایی و بهبود روابط با سایر کشورهای دنیا است که این موضوع می تواند در روند مذاکرات تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: حضور رئیس جمهور در نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند در جلب اعتماد کشورهای 1+5 نسبت به اهداف صلح‌آمیز ایران از غنی‌سازی هسته‌ای تاثیرگذار باشد و شایعاتی که پیرامون مسئله هسته‌ای ایران از سوی غرب مبنی بر ساخت سلاح کشتار جمعی از سوی ایران طرح شده است را خنثی کند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بررسی موضوع هسته‌ای ایران در نشستی در سطح سران در نیویورک را محتمل دانست و گفت: موضع گیری‌ها در این مذاکرات بسیار تاثیر گذار خواهد بود و می‌تواند بسیاری از مشکلات این پرونده را برطرف کند. وی با تاکید بر این این که تمامی برنامه های این سفر با مقام معظم رهبری هماهنگ شده است، تصریح کرد: اطمینان دارم روحانی تمام برنامه سفر را با رهبری هماهنگ کرده است و آنچه که واقع خواهد شد با هماهنگی مقام معظم‌رهبری خواهد بود و هر آنچه که رخ خواهد داد به صلاح ملت ایران است.

عضو جامعه مدرسین درباره دیدار احتمالی روسای جمهور ایران و آمریکا با یکدیگر در حاشیه نشست سازمان ملل گفت: باید مصلحت سنجی لازم صورت بگیرد. دکتر روحانی، وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده ایران برنامه ها را بررسی می‌کنند و بر طبق مصلحت اقدام به تصمیم گیری خواهند کرد. غرویان در خصوص هجمه‌ای که تندرویان در فضای سیاسی کشور مبنی بر دیدار نکردن روحانی و اوباما با یکدیگر ایجاد کرده اند، گفت: نباید به تندروها توجه کرد، آنان به دنبال اهداف خود هستند و در این شرایط حساس موضوع مهم، صلاح و مصلحت ملت و کشور است که خوشبختانه رئیس‌جمهور در این مسیر حرکت می‌کند.


کد مطلب: 55728

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/55728/غرويان-نباید-به-اظهارات-افراطيون-توجهي

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir