به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۵۶۳۳۲
دولت اسلامي ايران از داعش خطرناكتر است!

نطق نتانیاهو علیه ایران؛ كپي كيسينجر

گروه بين‌الملل: بنامین نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در اظهاراتي كاملا مشابه هنري كيسنجر وزير خارجه اسبق آمريكا، جمهوري اسلامي ایران داراي بمب اتمي را از داعش خطرناک‌تر خواند!
نطق نتانیاهو علیه ایران؛ كپي كيسينجر
نخست وزیر رژیم صهیونیستی اسراييل گفت: ایرانی که به تسلیحات هسته ای مسلح شده باشد از داعش برای جهان خطرناک تر است. نتانیاهو، «جمهوری اسلامی ایران» را «دولت اسلامی ایران» خواند تا با ايجاد مشابهت با «دولت اسلامي» (داعش) به نتيجه ادعاهايش برسد، آنجا كه مدعي شد: «شکست دادن داعش و رها کردن ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای پیروزی در یک میدان و شکست در کل جنگ است».

نخست وزیر رژیم اسراييل به تکرار ادعاهای کذب چند دهه گذشته خود پرداخت و اظهار داشت غرب با لغو برخی از تحریم‌های بین المللی علیه ایران راه را برای دستیابی این کشور به بمب اتم هموار کرده است. نتانیاهو که قادر به مخفی کردن عصبانیت خود از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای ایران نبود، اظهار داشت: "جمهوری اسلامی در تلاش برای فریب دادن جامعه بین المللی برای حصول یک توافقنامه است تا بتواند خود را در آستانه دستیابی به استفاده نظامی از انرژی هسته‌ای قرار دهد. در صورتی که اجازه دهیم چنین اتفاقی بیفتد، خود را با بزرگترین تهدید ممکن مواجه خواهیم کرد." 

وي ضمن انتقاد از دکتر روحانی که در خلال سخنرانی‌اش در سازمان ملل متحد علیه "جهانی سازی تروریسم" موضع‌گیری کرده بود، او را به ریختن "اشک تمساح" متهم کرد، چرا که به ادعای نتانیاهو خود جمهوری اسلامی حامی "عملیات تروریستی" است!   نتانیاهو بخشی از صحبت‌های ابوبکر البغدادی، رهبر گروه «حکومت اسلامی» را نقل کرد که دو هفته پیش گفته بود: مسلمانان بزودی در همه جای جهان با سرافرازی گام خواهند زد و غیر مسلمانان را به اطاعت ازخود وادار خواهند کرد.

نخست وزیر رژيم اسراييل در ادامه گفت: «خالد مشعل، رهبر حماس، نیز‌‌ همان سخنان ابوبکر البغدادی را پیش‌تر بیان کرده است». نتانیاهو در این بخش از سخنرانی‌اش گفت: «روحانی (رییس جمهوری ایران) هفته پیش همین جا ایستاد و اشک تمساح ریخت؛...اینکه روحانی می‌گوید ایران حامی تروریسم نیست، یکی از عجیب‌ترین سخنان تاریخ است؛ برخی‌ها می‌گویند اوضاع در ایران فرق کرده؛ روحانی و وزیر خارجه‌اش افرادی خوش بیان هستند و محتوای سیاست خارجی ایران را تغییر داده‌اند؛ اما این افراد ساده لوح هستند و به هدف‌های غایی حكومت ایران توجه ندارند».

نتانیاهو در این بخش از سخنان خود به وزیر خارجه ایران به عنوان دیپلماتی که ظاهرا خوش سخن است، اشاره بیشتری کرد و گفت: «اما ببینید که ظریف در کتاب خود چند سال پیش چه نوشت؟ او نوشته بود که ما وارثان یک ماموریت جهانی هستیم؛‌‌ همان ماموریتی که فلسفه وجودی ما را تشکیل می‌دهد؛ ظریف در کتاب خود پرسیده است اما چگونه است که کشور مسلمان مالزی با مشکلات مشابه ایران روبرو نمی‌شود؟ و خود ظریف پاسخ می‌دهد که مالزی نخواسته مانند ما (ایران) نظم جهانی را تغییر دهد....هدف‌شان این است که هرچه زود‌تر به بمب اتمی برسند تا جایگاه ایران را به عنوان یک قدرت نظامی افراطی تثبیت کند و در آینده هر زمان که این خطرناک‌ترین حکومت در این خطرناک‌ترین منطقه جهان خواست، بتواند خطرناک‌ترین سلاح را به دست آورد».

به ادعاي بنيامين نتانیاهو، «اگر ایران به سلاح اتمی دسترسی یابد، بزرگ‌ترین تهدید جهانی خواهد بود؛ و این چالش، خطرناک‌تر از چند فرد مسلح (نیروهای «داعش») بر روی وانت بار‌ها است». وی افزود: «سال گذشته در این مقطع، سلاح‌های شیمیایی سوریه مایه نگرانی بود و باید از اوباما سپاسگزار بود که رهبری خلع سلاح شیمیایی سوریه را بر عهده گرفت و تصور کنید اگر داعش سلاح شیمیایی را به دست آورد».

نخست وزیر رژيم صهيونيستي اسراييل اظهار داشت: «داعش باید شکست بخورد اما اگر به خاطر شکست دادن داعش، ایران را قوی کنیم، این امر به مفهوم بردن جنگ و باختن صلح خواهد بود زیرا شکست دادن داعش و‌‌ رها کردن ایران به حال خود، یعنی باختن صلح و تضمین جنگ؛ چرا که هر جا که افراط گرایی اسلامی پیروز شود، اسلامیون رادیکال دیگر هم گستاخ‌تر می‌شوند».

نخست وزير رژيم صهيونيستي در این بخش از سخنان خود عکسی را نشان داد که توسط فیلمبرداران شبکه تلویزیونی «فرانس ۲۴» از روزهای جنگ اخیر غزه گرفته شده بود؛ سه کودک فلسطینی در غزه در کنار یک سکوی پرتاب موشک حماس در حال بازی هستند و حماس بی‌اعتناء به این کودکان و جمعیت غیرنظامی خود، از درون مراکز مسکونی فلسطینی، به سوی اسرائیل موشک پرانی می‌کند. نخست وزیر رژيم اسراييل گفت: من به محمود عباس (که در سخنرانی اخیر خود رژيم اسراييل را به جنایت جنگی متهم کرد) می‌گویم «جنایت جنگی این است»!