به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۵۶۳۴۰
شرق در یک نگاه

فقط استخوان بخش خصوصی باقی مانده

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز سه شنبه تیترهای انتشار اسناد تخلف مرتضوی و سال آینده؛ امضای رژیم حقوقی خزر دیده می‌شود.
فقط استخوان بخش خصوصی باقی مانده
این روزنامه تیتر یک را به موضوع انتشار اسناد تخلف مرتضوی اختصاص داد. حسین دهدشتی عضو کمیته تحقیق وتفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر مجلس وارد نمی‌شد قرارداد واگذاری 137 شرکت تامین اجتماعی به بابک زنجانی نهایی شده بود و سطح تخلف پرونده زنجانی و مرتضوی توسعه می‌یافت، حالا که مجلس جلو این تخلف را گرفته، دلیل نمی‌شود آقای مرتضوی امضاها و مستندات را نادیده بگیرند. در مورد قرارداد صداوسیما هم مستندات موجود بوده و به قوه قضاییه فرستاده شده است.

روزنامه شرق به عنوان سال آینده؛ امضای رژیم حقوقی «خزر» اشاره کرد. ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در چهارمین اجلاس سران کشورهای حاشیه‌ای دریای خزر گفت: رژیم حقوقی دریای خزر سال 2015 امضا می‌شود. او همچنین تاکید کرد کشورهای حاشیه دریای خزر در سال2016 میلادی مانور مشترک اضطراری برگزار خواهند کرد.

این روزنامه در تیتری به موضوع ادامه مذاکره هسته‌ای؛ کمتر از 2هفته دیگر، پرداخت. عباس عراقچی معاون وزیرامورخارجه، از زمان حدودی هشتمین دور از مذاکرات سخن گفت و دور بعدی مذاکرات اتمی بین ایران و گروه 1+5 را در بازه زمانی کمتر از 2 هفته آینده در وین یا ژنو اعلام کرد. مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران، گفت: به رغم وجود اختلافات بر سر مسایل اصلی، دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در کمتر از دوهفته دیگر در یک شهر اروپایی برگزار خواهد شد.

فقط استخوان بخش خصوصی باقی مانده است تیتر دیگر روزنامه شرق است. بیژن نامدارزنگنه وزیر نفت در نشستی با محوریت حوزه انرژی گفت: متاسفانه در طول هشت سال گذشته بخش خصوصی در کشور ضعیف شده و گوشت آن ازبین رفته و فقط استخوانش باقی مانده است که البته همین هم جای شکر دارد.

این روزنامه در تیتری سوگند 2 رییس را برجسته کرد. افغانستان برای اولین بار پس از اشغال آمریکا در سال2001 شاهد مراسم تحلیف رییس جمهوری بود که در انتخاباتی شبه دموکراتیک برگزیده شده است. اشرف غنی احمدزی که در پی توافقنامه هفته گذشته برای تشکیل دولت وحدت ملی به عنوان رییس جمهور انتخاب شده است، دوشنبه طی مراسمی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان سوگند یاد کرد. تنها دقایقی پس از سوگند رییس جمهور بود که با سوگند عبدالله عبدالله در مقام رییس اجرایی کشور، اولین گام در مسیر تحقق توافقنامه وحدت ملی برداشته شد.