کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمریکا سخنان نتانیاهو در سازمان ملل را رد کرد

آمريكا: داعش و حماس با هم تفاوت دارند

ایسنا , 8 مهر 1393 ساعت 12:22

گروه بين‌الملل: وزارت خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) در واکنش به اظهارات نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: واشنگتن بر این باور است که حماس و داعش یکی نیستند.


جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: تفاوت میان «دولت اسلامی» (داعش) با جنبش حماس در سطح تهدیدهای نشات گرفته از این دو طرف نهفته است. وی خاطرنشان کرد: آمریکا براین باور نیست که بنیامین نتانیاهو در سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل به صورت تلویحی خواهان آن باشد که واشنگتن همچون داعش به اجرای عملیات نظامی علیه حماس نیز بپردازد.

در همین راستا آمریکا اعلام کرد که طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی باید برای پیشبرد روند مسالمت‌آمیز تصمیمات دشواری اتخاذ کنند. کاخ سفید اعلام کرد که تصمیم‌های دشواری وجود دارد که جامعه بین‌الملل به جای طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی نمی‌تواند آنها را اتخاذ کند. کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و جان کری، وزیر خارجه این کشور و دیگر مسوولان در جامعه بین‌الملل به اعمال فشار خود به طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی برای پیشبرد روند مسالمت‌آمیز ادامه می‌دهند. این سخنان کمی قبل از دیدار اوباما و نتانیاهو مطرح شد.

وی افزود: «فکر نمی‌کنیم نخست وزیر نتانیاهو یا هر فرد دیگری در اسرائیل پیشنهاد دهد که آمریکا علیه حماس دست به اقدام نظامی بزند. طبق اعلام آمریکا، این دو سازمان‌، تروریستی هستند اما مطمئنا ما تفاوت‌هایی در آنها می‌بینیم.» نتانیاهو همچنین در سخنرانی خود مدعی شده بود، ایران هنوز تهدید بزرگی برای موجودیت اسرائیل است و همچنین هشدار داد ایران مایل به توقف برنامه سلاح هسته‌ای خود نیست و صرفا می‌خواهد از تحریم‌ها نجات یابد. در این رابطه نیز جن ساکی گفت: «آمریکا مایل است ایران با نشان دادن ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای خود، بار دیگر با جامعه بین‌المللی یکپارچه شود. به علاوه، ما قصد نداریم با توافق جامعی موافقت کنیم که استانداردهای ما در آن رعایت نشده است.»

نتانیاهو همچنین ایران را تهدید بزرگتری نسبت به تروریست‌های داعش توصیف کرده بود که جن ساکی در این رابطه نیز تاکید کرد، با چنین توصیفی موافق نیست. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا واشنگتن نگران این موضوع است که ایران از اسلام شیعه برای تسلط بر جهان استفاده کند، اظهار داشت: «ما بیشتر نگران این موضوع هستیم که ایران را ترغیب کنیم، در ازای کاهش تحریم‌های اقتصادی، فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند.»

زمانی که از جن ساکی سئوال شد آیا با سخنان نتانیاهو مبنی بر اینکه «شورای حقوق بشر سازمان ملل، یک کمیسیون تروریستی است»، موافق است، گفت: « ما با این اظهارنظر موافق نیستیم. البته ما درباره برخی اقدامات شورای حقوق بشر سازمان ملل نگرانی‌هایی داریم اما با این توصیف موافق نیستیم.» وی افزود: «ما نیازی به لفاظی‌های تند نمی‌بینیم اما برخی اوقات نگرانی‌های خود را درباره نحوه عملکرد این سازمان اعلام کرده‌ایم.»


کد مطلب: 56390

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/56390/آمريكا-داعش-حماس-هم-تفاوت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir