به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۹ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۵۶۴۷۹
شرق در یک نگاه

سود 7هزار میلیاردی 3صرافی از ارز دولتی

گروه سیاسی: روزنامه شرق در صفحه نخست شماره روز چهارشنبه موضوع‌های جابه جایی میلیاردی در حساب بابک زنجانی و بیداد نا داوران را به عنوان خبرهای مهم بازتاب داد.
سود 7هزار میلیاردی 3صرافی از ارز دولتی
این روزنامه تیتر یک را به موضوع جابه جایی میلیاردی در حساب بابک زنجانی اختصاص داد. پرونده زنجانی راکد است و پیش نمی‌رود اما انتشار خبر درباره ابعاد تازه تخلف صورت گرفته در این پرونده تمامی ندارد، تخلفی که حالا فرامرزی شده و از تاجیکستان و ترکیه تا مالزی را درگیر خود کرده است. امیرعباس سلطانی عضو کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس تاکید دارد با وجود ادعاهای موجود درباره بلوکه شدن حساب‌های زنجانی پول‌های زیادی در حساب‌های شخصی و مرتبط با زنجانی جابه جا می‌شود که این مساله به تنهایی نشان دهنده فعالیت اقتصادی تیم‌های مرتبط با بابک زنجانی در داخل کشور است.

روزنامه شرق به عنوان بیداد نا داوران اشاره کرد و نوشت: مدال آوری کشتی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون ادامه دارد. بعد از کسب چهارمدال طلا و یک نقره توسط کشتی آزاد، روز گذشته در اولین روز مسابقات کشتی فرنگی، تیم ملی کشورمان موفق به کسب 2 مدال طلا و یک برنز شد. این در حالی است که اگر نا داوری در مسابقه عبدولی و کشتی گیر کره جنوبی صورت نمی‌گرفت، به طور قطع رنگ مدال کشتی گیر خوزستانی کشورمان هم طلایی بود.

این روزنامه به موضوع سود 7هزار میلیارد تومانی 3 صرافی از فروش ارز دولتی، پرداخت و نوشت: تخلف مالی سه هزار میلیارد تومانی گروه آریا، بزرگترین تخلف مالی تاریخ ایران نام گرفته بود. اما سه روز پیش در جلسه غیرعلنی مجلس، پرونده‌ای مطرح شد که رکورد اعداد و ارقام تخلف مالی گروه آریا را شکست. موضوع تخلف ارزی 11میلیارد دلاری با سود هفت هزار میلیارد تومانی است که دلالان ارز به جیب زده‌اند. داستان از این قرار است که سه صرافی با همکاری بانک مرکزی 11میلیارد دلار ارز دولتی را در بازار ایران و دوبی فروخته‌اند و سودی که از این طریق به دست آورده‌اند هفت هزار میلیارد تومان بوده است.

سربازی 24ماه شد، تیتر دیگر روزنامه شرق است. از اول سال 94سربازی دوباره 24ماه می‌شود، این خبر را روز گذشته سردار موسی کمالی، سخنگوی امور مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد. بر این اساس از ابتدای فروردین 94 هر فردی که به خدمت نظام وظیفه عمومی یا همان خدمت سربازی فراخوانده شود، به مدت 24ماه یا 2 سال تمام باید خدمت کند.

این روزنامه با انعکاس موضوع موافقتنامه امنیتی افغانستان و آمریکا امضا شد، نوشت: توافقنامه امنیتی افغانستان و آمریکا بالاخره بعد از 2سال و نیم کش و قوس امضا شد. این اولین اقدام رسمی دولت اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور جدید افغانستان است؛ اقدامی که به نیروهای آمریکا اجازه می‌دهد پس از سال2014 نیز در افغانستان بمانند، آن هم با مصونیت قضایی. توافقنامه را محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهوری افغانستان و جیمز کانیگهام، سفیر آمریکا در کابل امضا کردند.