کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال کاهش قیمت دام زنده در عید قربان

ایسنا , 9 مهر 1393 ساعت 9:48

گروه اقتصادی: رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران گفت:‌ قیمت هر کیلوگرم دام زنده 11 تا 11 هزار و 500 تومان است که البته این قیمت ممکن است تا روز عید قربان به دلایل مختلف تغییر کند و با توجه به اینکه دام از سایر شهرستان ها به تهران آورده می‌شود احتمالا کمی کاهش قیمت خواهیم داشت.


علی اصغر ملکی گفت: حدود 60 هزار رأس دام زنده از گوسفندان عشایری و روستایی برای عید قربان جمع آوری شدند. وی با بیان اینکه برای ایام عید قربان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا کمبود دامی نداشته باشیم، گفت: سازمان میادین میوه و تره‌بار در جایگاه‌های ویژه ای که برای این منظور در نظر گرفته‌اند، دام زنده عرضه می‌کنند و دامپزشکان در آن محل حضور دارند و دام ها تحت نظر دامپزشک دارای صلاحیت، مورد معاینه قرار می‌گیرند و کاملا بهداشتی کار ذبح آن‌ها انجام می‌شود.

ملکی یادآور شد: غیر از جایگاه‌هایی که برای عید قربان در نظر گرفته شده، سه جایگاه وجود دارند که همه روزه آماده سرویس‌دهی و فروش دام هستند که این جایگاه‌ها شامل احمدآباد مستوفی، خیابان خاوران و تهرانپارس می‌شود. رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با بیان اینکه با برنامه ریزی مناسب می‌توانیم از افزایش قیمت گوشت در شش ماهه دوم سال جلوگیری کنیم، گفت: به مسئولان توصیه می‌کنیم از همین امروز به فکر تامین نهاده‌های دامی برای شش ماهه دوم سال باشند چون از اواخر تابستان و اوایل پاییز، دامدار دامش را به روستا و جایگاه‌های مخصوص می‌برد؛ بنابراین به نهاده‌های دامی نیاز دارد.


کد مطلب: 56480

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/56480/احتمال-کاهش-قیمت-دام-زنده-عید-قربان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir