کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چه‌ادعاها؛هاشمی‌رفسنجاني و دفاع‌مقدس؟

18 مهر 1393 ساعت 9:22


ناصر خادمی‌ماشاری


گروه سياسي: امسال، خیلی‌ افراد و رسانه ها در ایام مقارن با هفته دفاع مقدس از حضرت آیت الله هاشمی و نقش ایشان در نهضت و دفاع مقدس گفتند و نوشتند. تا جائی که دو تن از فرماندهان نظامي در دوران دفاع نیز به صدا و سیما توصیه نمودند اگر از دفاع مقدس، جویای شرح ابعاد کلان و متقن هستید، به سراغ آقای هاشمی بروید و سايت آقاي توكلي نيز به كنايه خطاب به رييس صدا و سيما تيتر زد كه: «آقای ضرغامی؛ از هاشمی در جنگ چه خبر؟» برخی نیز حسب وظیفه خود، شرح خدماتی در دوران نهضت برای ایشان ساخته و پرداخته‌اند و از نقش بی بدیلش در اداره جنگ و نیز سازندگی کشور پس از دوران دفاع مفدس داد سخن سر داده و می‌دهند.

تا اینجای کار اشکالی ندارد. بالاخره به مصداق جمله: "هر کسی از ظّن خود شد یار ما" حق دارند آنکه را که دوستش می‌دارند، بستایند. اما مشکل آنجاست که اینان نه این نعاط و تعاریف را تنها به قصد نمایاندن قدر و ارج ایشان، که بعضاً هم در پاسخ به تخطئه ایشان توسط برخی، اینچنین قلم فرسائی می کنند. در جائی كه نقش بی‌بدیل بزرگانی چون حضرت آیت الله مصباح در نهضت و یاوری امام نهضت و نیز دفاع مقدس، اظهر و من الشمس است و در جای جای تاریخ نهضت منجر به انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب نیز همواره به وفور هویداست، سخن و اغراق از همراهان دست چندمی چون آقای هاشمی، نه اینکه آب در هاون کوبیدن است؟

کمتر نوشتاری در متون انقلاب اسلامی می توان یافت که از هاشمی بعنوان مؤثرین در قیام و نهضت و یا همراهی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری نامی برد شده و اگر هم در جائی ذکری از ایشان بوده یا حمایت از منافقین خلق بوده و یا رفاقت و همراهی با اعضای نهضت آزادی. مدعيان، به صواب نزدیکتر است تا کمی انصاف به خرج داده، لااقل در ذکر تاریخ نهضت، از نظرات محققینی چون آقايان مصباح يزدي، حميد رسايي، آقاتهراني و ... که از همراهان و معتمدین حضرت امام بوده‌اند و از بزرگان انقلاب 57 بهره گیرید تا خدای ناکرده به ره به بیراهه نبرند. ایهاالناس هاشمی و دفاع مقدس؟!


کد مطلب: 57291

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/57291/چه-ادعاها-هاشمی-رفسنجاني-دفاع-مقدس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir