به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۵۷۳۴۸
منافع ملی اولویت اول است

بازگشایی سفارت انگلیس متوقف نشده است

گروه سیاسی: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید می‌کند که روند بازگشایی سفارت انگلستان متوقف نشده و در حال طی کردن مسیر عادی خود است.
بازگشایی سفارت انگلیس متوقف نشده است
عباسعلی منصوری آرانی در ارتباط با زمان بازگشایی سفارت انگلستان در تهران گفت: ما عجله چندانی برای این بازگشایی سفارت نداریم و باید حتما چارچوب‌ها و مبانی کشور در مسیر صحیح حرکت کند و بعد سفارت خانه‌ها بازگشایی شود. آقای ظریف هم همین تاکید را دارند که عجله‌ای برای بازگشایی سفارت خانه‌ها جود دارد. نماینده کاشان در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این عجله نداشتن به دلیل اظهارات اخیر آقای کامرون است یا خیر گفت: نه. پیش از این هم ما برنامه خاصی نداشتیم. ما برای اینگونه مسائل هیچ وقت عجله نداشته‌ایم و این موضوع ارتباطی هم به اظهارات آقای کامرون ندارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه روند بازگشایی سفارت انگلیس در تهران متوقف نشده است، خاطرنشان کرد: این روند متوقف نشده است و در حال طی کردن مسیر خود است. بحث این نیست که باید منتظر پیغام از طرف انگلیس یا ایران باشیم بلکه آنچه که برای ما مهم است این است که منافع ملی کشورمان تامین شود. وی ادامه داد: ما آقای کامرون را تمام انگلیس نمی‌دانیم و اظهارات ایشان به این معنی نیست که تمام مردم انگلیس اینگونه تفکر می‌کنند. بالاخره مواضعی دارد که از دید ما غیرمبنایی و غیر اصولی بوده است و وزارت خارجه و مجلس هم مواضع متناسب با صحبت‌های ایشان را اتخاذ کرده‌اند. اما ما باید ببینیم که منافع ملی کشورمان چه چیزی را ایجاب می‌کند. بنابراین یک سخنرانی روندی که داشته‌ایم را تغییر نمی‌دهد و به نظرم باید منتظر زمان باشیم. ممکن است حرکت کند باشد اما در حال طی کردن مسیر خود است. منصوری آرانی تاکید کرد: من احساس می‌کنم که باید جلو‌تر برویم بر اساس مبناهای جدید حرکت کنیم.
مرجع : ایلنا