به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۵۷۳۵۶

یواخیم لو: تا 3روز پس از فینال گیج بودم

گروه ورزشی: سرمربی تیم ملی آلمان در گفت‌وگو با سایت فیفا از موفقیت بزرگ کشورش در جام جهانی صحبت کرد.
یواخیم لو: تا 3روز پس از فینال گیج بودم
آلمان با هدایت یواخیم لو سرمربی 54 ساله خود توانست قهرمان جام جهانی شود تا فوتبال این کشور ثمره تلاش‌های چند ساله خود را بگیرد. یواخیم لوو، سرمربی ژرمن ها در گفت‌وگو با سایت فیفا درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت و درباره رشد فوتبال آلمان گفت:‌ مهم است که تیم‌های پایه بتوانند روند رو به رشد اخیر را تداوم بخشند. در این سال‌های اخیر پیشرفت خیره کننده‌ای داشته‌ایم، سخت است که بتوان این سرعت را حفظ کرد. ولی اولویت ما این است که بتوانیم پیشرفتمان را در رده پایه ادامه دهیم. آلمان در حال حاضر بازیکنان با استعداد جوانی در اختیار دارد. تیم‌های دیگر به ما حسادت می‌کنند. تیم جوان آلمان برای قهرمانی در رقابت‌های مختلف باید تلاش کند و روز به روز به تجربه خود اضافه کند. تیم ملی فوتبال آلمان در رقابت‌های یورو 2012 تجربه تلخی داشت.

سرمربی آلمان ادامه داد: پس از سوت پایان فینال جام جهانی تا دو، سه روز کاملا گیج بودم. نمی دانستم باید چکار کنم. هنوز نمی توانستم هضم کنم که آلمان قهرمان جام جهانی شده است. این یک حس فوق العاده است که نمی توانید توضیح دهید. پس از یک ماه به خانه تان باز می‌گردید و همراه جام قهرمانی هستید و قهرمان شده اید. این یک حس باور نکردنی است. پس از واکنش مردم و شادی آنها فهمیدم به چه افتخاری دست یافته ایم و کم کم هضم کردم که به چه دستاورد بزرگی رسیدیم.

لوو ادامه داد: تیم ما در انتخابی جام ملت های اروپا در گروه آسانی قرار ندارد و باید تلاش کنیم تا موفقیت جام جهانی را به جام ملت‌های اروپا منتقل کنیم و در فرانسه هم موفق باشیم. هدف من این است که آلمان در جام ملت‌های اروپا هم بتواند به قهرمانی برسید و روند رو به رشد خود را حفظ کند.

لوو در نشستی خبری در دوسلدورف آلمان گفت: سرمربی سابق بارسلونا هدیه خوبی برای فوتبال آلمان است. می توانیم از دیدن این مربی خوب در بوندسلیگا لذت بریم و خوشحال شویم. گواردیولا در تیم جدیدش تلاش می‌کند تا رویکرد خود به فوتبال را اجرا کند. او فلسفه و سبک خاصی در فوتبال دارد که از کودکی با آن آشناست. خواهیم دید که آیا می‌تواند در بایرن مونیخ هم این فلسفه را تکرار کند. بوندسلیگا و فوتبال آلمان با آمدن گواردیولا قوی‌تر خواهد شد.

یواخیم لوو، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان به ستایش از نویر پرداخت و او را یکی از دلایل اصلی قهرمانی تیمش در برزیل دانست و گفت: در جام جهانی 2014 برزیل ما یک شاخصه و امتیاز داشتیم و آن اعتماد کردن به یک دروازبان بسیار خوب به نام مانوئل نویر بود. او هر لحظه که مدافعان جا می‌ماندند جای آنها را پر می‌کرد. براین باورم که نویر تحولی در فوتبال جهان ایجاد کرده است چرا که او در درون دروازه هر کاری را انجام می‌دهد. او به خوبی حمله را پی‌ریزی می‌کند و همچون یک مدافع هم از دروازه خارج می‌شود و فضاهای خالی را پوشش می‌دهد. او آینده فوتبال است. من بسیار خوشحالم که با چنین بازیکن بزرگی کار می‌کنم.

مربی آلمان همچنین در پایان سخنان خود به ستایش از تونی کروس پرداخت و گفت: کروس توانست از یک بازیکن جوان به ستاره بزرگ تبدیل شود. او بازیکنی تاثیرگذار برای ما به شمار می‌آید و اطمینان دارم که می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی آلمان کند. الان دیگر کروس همان بازیکن جوان و بی‌تجربه نیست. او الان بسیار پخته شده است و می‌تواند توانایی‌های خود را در هر شرایطی به نمایش بگذارد. کروس پس از درخشش در جام جهانی به رئال مادرید پیوست. اطمینان دارم که او می‌تواند به زودی توانایی‌های خود را در رئال اثبات کند و به بازیکنی موثر تبدیل شود.
مرجع : ایسنا