به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۵۷۴۰۰

کلاهی که رفتار شما را تغییر می‌دهد

گروه فناوری: مخترعان امریکایی موفق به ساخت کلاه متفاوتی شده‌اند که نه تنها به مصرف کنندگانش آرامش می‌بخشد بلکه انرژی آنها را نیز افزایش می‌دهد.
کلاهی که رفتار شما را تغییر می‌دهد
زندگی امروز با استرس و آشوب‌های درونی بسیاری همراه است تا جایی که گاهی اوقات به تشویش و همینطور برهم زدن آرامش روحی اشخاص منجر می‌شود. افرادی که روزهای خود را با استرس به شب می‌رسانند به قرص‌های آرامش بخش یا مسکن4‌ های مختلف روی می‌آورند. اما از سوی دیگر، فعالیت‌های سخت و طاقت فرسای امروزی باعث می‌شود تا برخی از شاغلان به مصرف مواد مخدر یا سایر داروهای روان گردان روی ببرند. اما با اختراع جدید محققان امریکایی دیگر نیازی به مصرف داروهای روان گردان، قرص‌های آرامش بخش یا حتی قرص‌های مضر انرژی زا نیست. مخترعان کلاهی را طراحی کرده‌اند که کاربران با گذاشتن آن روی سر خود نه تنها به آرامش دست پیدا می‌کنند بلکه انرژی آنها نیز در مسیر صحیح مصرف می‌شود تا از اختصاص انرژی اضافی کاسته شود.

این کلاه مجهز به سنسورهای متفاوتی است که با افزایش ضربان قلب یا نبض کاربر پی به شرایط اضطراری وی می‌برد در نتیجه با کاهش علائم، شخص به آرامش دست پیدا می‌کند. محققان معتقدند این کلاه به مرور زمان می‌تواند باعث تغییر رفتار مصرف کنندگان شود؛ بدین معنا که آنها را به آرامش دعوت کرده و در نتیجه آرامشی که به دست می‌آورند انرژی خود را در مسیر صحیح صرف می‌کنند تا از مصرف داروهایی انرژی‌زا یا مواد مخدر نیز در امان بمانند.

یکی از مخترعان این کلاه هوشمند می‌گوید:ما به دنبال راه حلی بودیم تا بتوانیم با استفاده از یک کلاه ایمنی خدماتی همانند پزشکان را ارائه کنیم و اکنون با این کلاه هوشمند می‌توان گفت که تا حدودی در محقق کردن این رویا موفق بوده‌ایم. البته به دنبال اضافه کردن گزینه‌های دیگری نیز به این کلاه هستیم. این کلاه هوشمند، اختراع مشترکی از محققان استنفورد، هاروارد و ماساچوست آمریکاست که بر بیش از 2 هزار نفر آزمایش شده است.
مرجع : مهر