به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۵۷۴۰۱
نمی توان با گفتن دیدن ماهواره گناه دارد مردم را منع کرد؛

رسانه ملی در برنامه‌هایش تحول ایجاد کند

گروه فرهنگي: یک جامعه شناس گفت: برای کاهش گرایش مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای، رسانه ملی باید در برنامه‌های خود تغییر و تحول ایجاد کند تا مردم به سمت آن جذب شوند.
رسانه ملی در برنامه‌هایش تحول ایجاد کند
دکتر علیرضا قاسمی خسته کننده بودن برنامه‌های رسانه داخلی را از اصلی‌ترین عوامل گرایش مردم به شبکه‌های ماهواره دانست و اظهار کرد: اینکه بخش زیادی از جامعه شبکه‌های ماهواره‌ای را به شبکه‌های داخلی ترجیح می‌دهند، یک واقعیت است و نمی‌توان آن را انکار کرد، اما باید دید چه چیزی باعث این گرایش مردم شده است. وی با تایید اینکه شبکه‌های داخلی ما توان مقابله و رقابت با شبکه‌های خارجی را ندارند و در برابر آنها ضعیف هستند، برآورده کردن نیاز مخاطبان را از ویژگی‌های شبکه‌های ماهواره‌ای خواند و تاکید کرد: شبکه‌های خارجی بهتر از شبکه‌های داخلی مردم ما را می‌شناسند و می‌دانند چه علایقی دارند.

قاسمی شناخت سلیقه مردم و در نظر گرفتن علایق آنها را از جمله نکاتی دانست که شبکه‌های ماهواره‌ای به آن توجه دارند و برنامه‌های خود را با پشتوانه روانشناسی، جامعه شناسی، مردم شناسی و ... می‌سازند. این جامعه شناس تاکید کرد: ساخت برنامه در شبکه‌های ماهواره‌ای "سنگ مفت، گنجشک مفت" نیست که هر برنامه‌ای که دستشان برسد، بسازند.

قاسمی با بیان اینکه روز به روز به مخاطبان شبکه‌های خارجی اضافه می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه در رسانه ما یک رسالت در نظر گرفته می‌شود و به این توجه نمی‌شود که آیا مردم دوست دارند، یا نه. وی ضمن خسته کننده و یکنواخت خواندن برنامه‌های شبکه‌های داخلی، خاطرنشان کرد: تا این روند ادامه دارد، نمی‌توان شاهد گرایش مردم به شبکه‌های داخلی بود. به گفته قاسمی، نمی‌توان با پند و اندرز و اینکه تماشای ماهواره گناه دارد، مردم را از دیدن آن منع کرد.
مرجع : ایسنا