به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۱ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۵۷۵۷۲

نابینایان 4 برابر ديگران کابوس می‌بینند

گروه علمی: مطالعات محققان کپنهاگ نشان می‌دهد که نابینایان بیش از افرادی که بینا هستند خواب می‌بینند و بیش از 30 درصد این خواب‌ها را کابوس‌ها تشکیل می‌دهند.
نابینایان 4 برابر ديگران کابوس می‌بینند
محققان دانشگاه کپنهاگ در مطالعات خود دریافتند 30 درصد خواب‌های افراد نابینا را کابوس‌ها تشکیل می‌دهند درصورتی که این رقم نزد افرادی که بینا هستند در حدود 6 درصد است. محققان معتقدند کابوس‌های شبانه انسان‌ها به میزان فعالیت و همینطور هیجانات روزانه آنها برمی‌گردد. دکتر میایدی، یکی از پزشکانی که در این تحقیق حضور داشته، می‌گوید:نابینایان به دلیل اینکه هر روز با استرس و همینطور خطرات بیشتری نسبت به افراد بینا مواجه هستند، در نتیجه میزان کابوس‌های آنها نیز افزایش می‌یابد.

محققان دانمارکی در این تحقیق 11 نابینا که با این عارضه متولد شده بودند و 14 نابینای دیگر که در طول زندگی و به دلایل مختلف بینایی خود را از دست داده بودند و 25 شخص بینا را مورد مطالعه قرار دادند. نتایج تحقیقات نشان داد که نابینایان چهار برابر افراد بینا با کابوس‌های شبانه درگیر هستند. کابوس‌های آنها را وقایعی مانند افتادن از ارتفاع، تصادف با خودرو، زمین خوردن و ... تشکیل می‌دهند.

نتایج این تحقیق نشان داد، افرادی که در طول زندگی بینایی خود را از دست داده بودند در حدود 7 درصد و افراد بینا 6 درصد با کابوس‌های شبانه دست به گریبان بودند، در صورتی که این رقم در افرادی که به طور مادرزادی نابینا متولد شده بودند در حدود 25 درصد و بیش از سایرین است.
مرجع : مهر