به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۵۸۰۵۵
شرق در یک نگاه

استقبال مردم از کيتارو عليرغم گراني بليط

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز شنبه تیترهای ظریف: مذاکرات رو به جلوست و طنین نوای جاده ابریشم در تهران دیده می‌شود.
استقبال مردم از کيتارو عليرغم گراني بليط
این روزنامه تیتر یک را به موضوع ظریف: مذاکرات رو به جلوست اختصاص داد و نوشت: دور هشتم از مذاکرات جامع هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پنجشنبه شب پس از یک روز مذاکره ایران و گروه 1+5 و 2 روز رایزنی‌های ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا، به پایان رسید. در پایان این دور از مذاکرات، مقامات سه کشور تاثیرگذار در این گفت وگوها یعنی ایران، آمریکا و روسیه، از پیشرفت در مذاکرات خبر دادند. محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران ارزیابی خود از این دور را این گونه مطرح کرد: همه طرف‌ها بر این اعتقادند که پیشرفت‌هایی صورت گرفته و جریان مذاکرات روبه جلوست.

روزنامه شرق به عنوان طنین نوای جاده ابریشم در تهران اشاره کرد. نشست خبری کنسرت کیتارو در حالی برگزار شد که یک شب از اجرای او در سالن وزارت کشور گذشته بود و باوجود قیمت بالای بلیت‌ها، سالن مملو از دوستداران موسیقی او بود. این خودش نشان دهنده استقبال مردم از موسیقی جدی حتی در وضعیت بد اقتصادی این روزهاست. طی سه شب اجرای کیتارو رفته رفته هماهنگی بین نوازندگان ارکستر سمفونیک با این نوازنده جهانی بیشتر شد چون تا قبل از اجرا هیچ زمانی برای تمرین آنها وجود نداشت و می‌توان گفت حین اجرا تمرین کردند. خالق جاده ابریشم با اشاره به اولین اجرای خود تاکید کرد: از انرژی مثبت زیادی که گرفتم هیجان زده شدم و این امر باعث شد، من هم این انرژی را انتقال دهم.

این روزنامه در تیتری به موضوع جریان مقاومت باید روز به روز بر آمادگی های خود بیفزاید، پرداخت. آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری در دیدار آقای رمضان عبدالله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیات همراه، با اشاره به بعید نبودن احتمال تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کردند: جریان مقاومت باید روزبه روز بر آمادگی‌های خود بیفزاید و ذخایر قدرت را در داخل غزه افزایش دهد.

درخواست نشست اضطراری اوپک تیتر دیگر روزنامه شرق است. سیاست وزارت نفت ایران تا هفته اخیر در قبال کاهش قیمت نفت، سکوت بوده است. زمانی که نفت از مرز صد دلار به زیر آمد، موضوع درخواست ایران برای نشست اضطراری با اعضای اوپک مطرح شد که وزیر نفت اعلام کرد ضرورت انجام این کار هنوز وجود ندارد. بیژن زنگنه هفته گذشته هم در جمع خبرنگاران تاکید کرد فعلا برنامه‌ای برای برگزاری نشست فوق العاده توسط اعضای اوپک در دستور کار نیست.

این روزنامه در خبری کوبانی یک قدم تا آزادی را برجسته کرد. یک ماه مقاومت جانانه کردهای کوبانی به بار نشست. داعش عقب نشینی کرد و کوبانی به قبرستان نیروهای داعش تبدیل شد. یکی از فرماندهان یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ) وضعیت کوبانی را این طور توصیف می‌کند: جسد صدها نفر از نیروهای داعش در خیابان‌ها و اطراف خانه‌های کوبانی است. در سه روز گذشته ما در همه جبهه‌ها به پیشرفت‌های زیادی رسیدیم و در حال حاضر عملیات پاک سازی در سه جبهه آغاز شده است.