کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«خانه محجوبی» گشایش می‌یابد

برپایی نمایشگاه به‌یاد یک هنرمند فقید

مهر , 28 مهر 1393 ساعت 14:33

گروه فرهنگ و هنر: سعید محجوبی فرزند حسین محجوبی هنرمند نقاش پیشکسوت از افتتاح «خانه محجوبی» خبر داد و اعلام کرد که نمایشگاهی از آثار این هنرمند به یاد نقاش فقید محمود جوادی‌پور در خانه محجوبی گشایش خواهد یافت.


سعید محجوبی فرزند حسین محجوبی هنرمند پیشکسوت نقاشی با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه که به یاد استاد محمود جوادی‌پور برگزار می شود، حدود 25 تا 30 تابلو از آثار حسین محجوبی به نمایش گذاشته می شود که با این نمایشگاه «خانه محجوبی» نیز افتتاح می شود. وی افزود: «خانه محجوبی» در واقع منزل شخصی حسین محجوبی است که پیش از این با عنوان گالری «آشیانه نقش و مهر» فعالیت داشت و اکنون عنوان کلی «خانه محجوبی» را نیز بر خود دارد.

سعید محجوبی درباره هدف از ایجاد «خانه محجوبی» توضیح داد: استاد محجوبی علاقه‌مند است خانه شخصی خود را تبدیل به موزه‌ای برای آثارش کند تا این آثار حفظ شوند و بخشی از آن نیز به عنوان گالری فعالیت داشته باشد. به گفته او، بالغ بر 800 تابلو نقاشی از آثار این هنرمند در «خانه محجوبی» نگهداری می شود که این آثار از سالهای 1328 تا امروز را شامل می شود. فرزند این هنرمند نقاش همچنین از برپایی نمایشگاه های دیگری به یاد استادان فقید هنر ایران خبر داد و گفت: خانه محجوبی قصد دارد نمایشگاه‌های گروهی دیگری را نیز با نام و یاد هنرمندان فقید ایران از جمله احمد اسفندیاری، علی محمد حیدریان و ... برپا کند.

نمایشگاه آثار حسین محجوبی روز پنج شنبه و جمعه این هفته یکم و دوم آبان ماه در «خانه محجوبی» برپا می شود و علاقه مندان برای بازدید از این آثار می توانند به «خانه محجوبی» واقع در میدان آرژانتین، خیابان بخارست، کوچه هجدهم، بن بست گل محمدی، پلاک 4 مراجعه کنند. حسین محجوبی متولد 24 اردیبهشت 1309 در لاهیجان و از چهره‌های بین‌المللی هنر نقاشی ایران است. ایام کودکى و نوجوانى را در لاهیجان سپری کرد. در سال 1329 به کمک دکتر محمدعلى مجتهدى براى ادامه تحصیلات متوسطه به دبیرستان البرز تهران رفت و سپس در سال 1338 در رشته معماری فضای سبز از دانشکده هنرهاى زیباى دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد.

از آن سال‌ها علاوه بر نقاشى و نقاشی خط، در عرصه معمارى و پارک سازى و فضاى سبز فعالیت داشته و بیش از نیم قرن است که در عالم هنر تلاش می‌کند و حاصل آن، شرکت در ده‌ها نمایشگاه جمعى و انفرادی است. آثار محجوبى ملهم از طبیعت است و جایگاه ویژه‌اى در عرصه نقاشى دارد و همواره مورد توجه علاقه‌مندان در داخل و خارج از کشور قرار گرفته است. از جمله کارهای ماندگار محجوبی در زمینه رشته تحصیلی‌اش، طراحی پارک‌های ساعی، ملت و نیاوران تهران است.


کد مطلب: 58335

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/58335/برپایی-نمایشگاه-به-یاد-یک-هنرمند-فقید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir