به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۵۸۳۴۵

مرگ یک مرد بر اثر برخورد با قطار

گروه حوادث: مردی 50 ساله صبح امروز در حال عبور از روی ریل راه آهن ایستگاه ملکی شهرستان قدس در تصادف با قطار کشته شد.
علی زارعی راننده 50 ساله ای که ساعت هفت صبح امروز در حال عبور از ریل راه آهن در منطقه شهرک کاووسیه بود، در تصادف با قطار مسافربری تبریز- تهران کشته شد. به گفته یکی از شاهدان عینی قربانی در حال خروج از ریل بوده که در برخورد با موتور قطار چند متر پرتاب شده و با جدول های پایین خط آهن برخورد می کند، وی در اثر ضربه ای که به سرش بر اثر شدت پرتاب وارد می آید دچار خونریزی شده و تنها دقایقی بعد جان به جان آفرین تسلیم می کند. مردمی که در حاشیه این مسیر در شهرک کاووسیه شهرستان قدس سکونت دارند به صدا درنیامدن سوت قطار در هنگام عبور و نداشتن حصار در اطراف ریل و زیرگذرها را به عنوان دلایل وقوع چنین حوادثی می دانند.

قطار مورد نظر که از مسیر تبریز عازم تهران بوده دقایقی بعد به مسیر خود ادامه می دهد و در حال حاضر قطار دیگری که به سمت ارومیه در حرکت بود به دلیل وقوع این تصادف در همین مسیر متوقف است. ایستگاه راه آهن شهید ملکی شهرستان قدس جزیی از مسیر ریلی تهران به تبریز است در ورودی شهرستان قدس قرار دارد و مسیر این خط آهن از بین شهر و مناطق مسکونی عبور می کند و با توجه به تراکم بالا و خارج از استاندارد جمعیت این شهرستان یعنی به ازای هر کیلومتر مربع 4200 نفر و همچنین به علت کوچک بودن شهرستان و کمبود اراضی و هجوم جمعیت به سوی حاشیه شهر و استقرار در کنار خط راه آهن، لازم است شرکت راه آهن برای حفظ امنیت شهروندان در حاشیه این مسیر ریلی با کشیدن فنس یا دیوار بتنی از وقوع حوادثی که جان افراد را به خطر می اندازد، جلوگیری کند.

طی یکسال گذشته این چهارمین مورد حادثه منجر به مرگ در این منطقه بوده، مسئولان شرکت راه آهن باید نسبت به این موضوع نگاه ویژه ایی داشته باشند زیرا جان انسان ها از هر چیز دیگری در دنیا مهمتر است و بی توجهی در این خصوص به هیچ عنوان قابل برگشت نیست، پنجاه روز پیش کودک 8 ساله ای نیز در همین مسیر به علت برخورد قطار کشته شد امروز مردی 50 ساله و شاید فردا فردی دیگر روی این ریل جان خود را از دست بدهد بهتر است چاره ایی برای این معضل اندیشیده شود تا دیگر شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.
مرجع : مهر