به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۵۸۳۸۲
پزشکیان:

تحصیلات متناسب با نیازهای جامعه باشد

گروه سیاسی: نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گسترش تحصیلات تکمیلی را که متناسب با نیازهای جامعه و کشور است، منطقی دانست.
تحصیلات متناسب با نیازهای جامعه باشد
مسعود پزشکیان با توجه به گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی و برخی انتقادها و مخالفت‌ها اظهار کرد: به طور کلی گسترش تحصیلات تکمیلی در کشور باید متناسب با نیازهای جامعه باشد، اگر می‌خواهیم تحصیلات تکمیلی را گسترش داده و این اقدام از حد نیاز جامعه و کشور بیشتر باشد بر ضد خود عمل کرده و در نتیجه این کار ما بی نتیجه خواهد بود و نتیجه عکس خواهد داد.

وزیر بهداشت دولت هشتم، با تاکید بر اینکه باید نیرو‌های خود در تحصیلات تکمیلی را تا اندازه‌ای که جامعه نیاز دارد، با کیفیت مناسب و امکانات لازم جذب کنیم و آموزش دهیم، افزود: حتی ما می‌توانیم نیروهای تربیت کرده خود را به خارج بفرستیم و اگر لازم باشد استادان خارجی را دعوت کنیم و با آنان مشارکت کرده تا علم و مهارت و آنچه در دنیا اتفاق می‌افتد را در داخل کشور خودمان هم گسترش بدهیم و متکی به این نباشیم که ما خود همه چیز را می‌دانیم و می‌فهمیم و نیازی به دیگران نداریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: ممکن است دیگران مهارت‌هایی داشته باشند که ما آن مهارت را نداریم و مهارت‌هایی را ما داشته باشیم که دیگران ندارند؛ در نتیجه مشارکت‌دادن این علم و مهارت می‌تواند دانشگاه‌ها را ارتقا ببخشد.البته کسانی با چنین دیدگاهی که جامعه و کشور نیاز به گسترش تحصیلات تکمیلی ندارد،‌ مخالفت این نوع گسترش هستند که باید در دیدگاه و نگاه‌شان تردید کرد.

لازمه کار برای گسترش تحصیلات در کشور هماهنگی است
پزشکیان با بیان این‌که لازمه کار برای گسترش تحصیلات در کشور هماهنگی است، به آنا گفت: کاری که باید دانشگاه و وزارت علوم انجام دهند، ایجاد تناسب است. باید مواظب باشیم دانشجویان دکترایی که تربیت می‌کنیم با مهارت و توان لازم و بر اساس نیاز جامعه باشند چراکه آنان زحمت کشیده و درس می‌خوانند و به سطح جامعه می‌آیند، بنابراین باید بستری برای کارکرد و اشتغال‌شان وجود داشته باشد و یا حتی اگر لازم شد به کشورهای خارجی بروند تا قدرت ارتباط و توان کارکردن داشته باشند. نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر افرادی را تربیت کنیم و نیازی در آینده به آنان نداشته باشیم؛ یا نیازی داشته باشیم اما نتوانیم در داخل از آنان استفاده کنیم؛ این ضعف ما است که باید در این خصوص توجه کرده و متناسب با آن،‌ برنامه ریزی کنیم.
مرجع : آنا