به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۵۸۸۵۰

پرویز تناولی برای خود خانه - موزه می‌سازد

گروه فرهنگ و هنر: پرویز تناولی گفت: می‌خواهم خانه - موزه‌ای برای خودم ایجاد کنم و آثارم را در آنجا به‌نمایش بگذارم.
پرویز تناولی برای خود خانه - موزه می‌سازد
این هنرمند پیشکسوت حوزه‌ی مجسمه‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، اظهار کرد:‌ آثار من که نزد سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران است، به این سازمان تعلق ندارد و باید به من بازگردانده شوند.

او درباره‌ی موضوع پالایش آثار موجود در موزه‌ی امام علی (ع) گفت: نمی‌دانم چه آثاری را می‌خواهند پالایش کنند؛ ولی نباید آثار من را بفروشند، باید آن‌ها را به من برگردانند. فروش آثارم توسط سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، خلاف قانون، شرع و عرف است. این سازمان باید همان‌گونه که به من وعده داده است، خانه - موزه‌ی پرویز تناولی را ایجاد و آثارم را به آنجا منتقل کند، ولی این کار را نمی‌کند. این هنرمند مجسمه‌ساز همچنین بیان کرد:‌ تصمیم گرفته‌ام که خودم خانه - موزه‌ی تناولی را ایجاد کنم و با بازپس‌گیری آثارم از سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران و همچنین اضافه کردن آثار دیگری که ساخته‌ام، آن‌ها را در موزه به‌نمایش بگذارم.

تناولی درباره‌ی وضعیت پرونده‌ی مجسمه‌هایش که درباره‌ی آن‌ها با موزه‌ی هنرهای دینی امام علی (ع) به اختلاف خورده است، توضیح داد: این پرونده هنوز در جریان است و سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران حق ندارد قبل از مختومه شدن این پرونده برای آثار تصمیم‌گیری کند و کارهای من را حیف و میل کند. چند هفته‌ی دیگر، دادگاه بعدی ما تشکیل می‌شود و امیدوارم که در این دادگاه سرنوشت مجسمه‌هایم مشخص شود.
مرجع : ایسنا