به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۵ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۵۹۰۲۵

مسکن کارگران مانند مسکن مهر نشود

گروه اقتصادی: سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور از وزارت کار خواست تا تدبیری بیندیشد که طرح مسکن کارگران به سرنوشت مسکن مهر دچار نشود.
مسکن کارگران مانند مسکن مهر نشود
هادی ابوی گفت: زمانی که مسکن مهر کلید خورد اعلام کردند که با 6 میلیون تومان خانه‌دار می‌شوید و کارگران با هزار سختی و گرفتاری مبلغی جمع آوری و به حساب مسکن مهر واریز کردند، اما بعد از مدتی به دلیل عدم اجرای تعهدات کارگران ناچار شدند مبالغ بیشتری بپردازند این در حالی بود که هیچ واحد مسکونی تحویل کارگران داده نشد.
وی مسکن را یکی از دغدغه‌های مهم جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: علیرغم آنکه کارگران امیدوار بودند با ثبت نام در مسکن مهر صاحبخانه شوند این طرح به دلیل عدم تامین زیرساختهای لازم به طول انجامید تا آنجا که کارگران همچنان بخش اعظمی از حقوق و دستمزد خود را بابت اجاره بهای خانه می‌پرداختند.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به آغاز ساخت مسکن کارگران از سوی وزارت کار، ابراز امیدواری کرد: مسکن کارگران که قرار است با هدف خانه‌دار شدن قشر ضعیف و آسیب پذیر کارگری به اجرا درآید به سرنوشت مسکن مهر دچار نشود. به گفته ابوی چشم کارگران از مسکن مهر ترسیده است و اگر قرار به مشارکت در یک طرح مسکن جدید باشد کارگران انتظار دارند که تمام ابعاد و جنبه‌های طرح به روشنی در نظر گرفته و زیرساختهای مورد نیاز آن دیده شده باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه از هنگام بستن تفاهم‌نامه برای آماده‌سازی زمین تا زمان اجرایی شدن ساخت مسکن، قیمت‌ها کلی تغییر می‌کند از این رو کارگران نگرانند که مبادا طرح مسکن کارگران نیز به سرنوشت طرح قبل دچار شود. ابوی درعین حال بر ضرورت اطلاع رسانی شفاف نسبت به فرایند اجرای طرح مسکن کارگران و کم و کیف ساخت آن تاکید کرد و از دولت خواست تا وام‌های قرض الحسنه و ارزان قیمت برای خرید مسکن در اختیار کارگران قرار بدهد تا از این طریق مشکل مسکن کارگران مرتفع می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه بهترین و موفق‌ترین طرح‌های مسکن کارگران، تعاونی‌های مسکن خود آنها است، افزود: در طرح مسکن مهر صفر تا صد کار را به انبوه‌سازان دادند در حالی که کار باید به دست اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مسکن سپرده می‌شد تا واحدهای مسکونی سریعتر و ارزانتر به دست افراد می‌رسید.
مرجع : ایسنا