به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۵ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۵۹۰۹۶

متکدیان پس از جمع‌آوری به کجا می‌روند؟

گروه جامعه: معاون فرهنگی اجتماعی شهردای اهواز از اجرای روزانه طرح جمع‌آوری متکدیان در سطح اهواز خبر داد.
امیر آهن‌جان گفت: متکدیان دوره‌گرد به صورت روزانه توسط ماموران شهرداری از سطح شهر اهواز جمع‌آوری می‌شوند و هر روز حداقل 20 متکدی جمع‌آوری می‌شود. وی با بیان این که بیشتر متکدیانی که جمع‌آوری می‌شوند، میانسال هستند، افزود: روز گذشته نیز در جریان این طرح، 122 متکدی از خیابان‌های سطح شهر جمع‌آوری شد که این تعداد شامل 43 زن و 79 مرد بوده و 15 نفر از آنها نیز پاکستانی بودند. آهن‌جان گفت: پس از جمع‌آوری و انتقال متکدیان به اردوگاه، پزشکان با انجام آزمایش‌های ایذر، اعتیاد، هپاتیت و بررسی وضعیت روانی، سلامت این افراد کنترل می‌شود.

وی عنوان کرد: مدت نگهداری متکدیان در اردوگاه شهرداری 48 ساعت بوده و بعد از اطمینان از صحت و سلامت جسمی و روانی و در صورت نداشتن پرونده و سابقه کیفری، با گرفتن تعهد کتبی آزاد خواهند شد. ولی در صورت عدم صحت، متکدیان مبتلا به مشکلات روانی به بیمارستان سلامت، بیماران ناقل هپاتیت و ایذر به مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی پزشکی اهواز و مبتلایان به اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد منتقل خواهند شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز ادامه داد: اردوگاه سابق متکدیان گردآوری شده اهواز، ساختمانی استیجاری بود و در جاده حمیدیه قرار داشت. در حال حاضر اردوگاه به ساختمانی با مالکیت شهرداری منطقه 8 در کوی صد دستگاه منتقل شده و با دو بخش ویژه مردان و زنان، 250 نفر ظرفیت دارد. آهن‌جان یادآور شد: متکدیان غیرایرانی با حکمی از جانب فرماندار اهواز، به اردوگاه ورامین اعزام خواهند شد.
مرجع : ایسنا