به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۱ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۵۹۶۸۷
آرمان در یک نگاه

رسایی بی​دعوت وارد دادگاه انقلاب شد!

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز یکشنبه به انعکاس عنوان های عیار تغییر در پیچ توافق بزرگ و مذاکرات باید تاسوم آذر به نتیجه برسد پرداخت.
رسایی بی​دعوت وارد دادگاه انقلاب شد!
این روزنامه تیتر یک را به عنوان عیار تغییر در پیچ توافق بزرگ، اختصاص داد و نوشت: «CHANGE» (تغییر) مهم ترین شعار تبلیغاتی کمپین انتخاباتی باراک اوباما، سناتور پیشین ایالت ایلینوی و اولین رییس جمهوری رنگین پوست ایالات متحده بود. ژانویه 2009 او با شعار تغییر به کاخ سفید رفت، رییس جمهوری که تمامی پیشفرض‌های پیشین راجع به روسای جمهور آمریکا را لااقل بواسطه پرنسیب ظاهری دچار دگرگونی کرده و همگان منتظر بودند تا ببینند این رییس جمهوری خاص در راستای شعار تغییر، چه رویکرد و عملکردی را به منصه ظهور خواهد رساند. حل منازعه هسته‌ای 12ساله میان ایران و غرب به عنوان یکی از مهم ترین چالش‌های یک دهه گذشته عرصه نظام بین الملل دستاورد کمی نیست، مضاف بر آنکه حل و فصل این پرونده می‌تواند طلیعه تازه‌ای باشد برای گذار از چالش 36ساله میان ایران و ایالات متحده آن هم در شرایط حساس ژئوپلتیکی خاورمیانه، هارتلند انرژی جهان که روزهای خوشی را سپری نمی‌کند.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان مذاکرات باید تاسوم آذر به نتیجه برسد، نوشت: علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 گفت: نظر جمهوری اسلامی ایران این است که مذاکرات هرچه زودتر به نتیجه‌ای برسد که در کنفرانس ژنو، 24 نوامبر (سوم آذر) پیش بینی شده بود.

این روزنامه با انتخاب عنوان چرا رسایی به دادگاه انقلاب رفت؟، نوشت: صبح دیروز 2 چهره آشنا به دادگاه انقلاب رفتند، حضور یکی از آنها چندان سبب تعجب نشد چون می‌دانستند برای پیگیری روند پرونده و حضور در جلسات دادگاه به دادگاه انقلاب می‌رود اما حضور یکی دیگر، عجیب بود چون تاریخی برای برگزاری دادگاهی که باید در آن شرکت کند، اعلام نشده بود. مهدی هاشمی به دادگاه رفت تا به اتهاماتی که در پرونده‌اش است پاسخ دهد و حمید رسایی هم بی دعوت وارد دادگاه انقلاب شد! در دستش یک نامه بود که خود ادعا داشت 110 نماینده ذیل آن را امضا کرده‌اند. حمید رسایی پس از خروج از دادگاه انقلاب گفت که برای رساندن نامه 110 نماینده مجلس به قاضی پرونده مهدی هاشمی به دادگاه انقلاب آمده است. وی گفت: طبیعتاً ما مسیر این پرونده و فشارهایی که صورت می‌گیرد را رصد می‌کنیم.

نفس اهوازی‌ها باز هم تنگ شد، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. با آغاز اولین بارندگی‌ها، نفس اهوازی‌ها باز هم تنگ شد و خاک و باد و باران و هوای دم کرده، مردم اهواز را روانه اورژانس کرد. رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان با اشاره به وقوع گرد و غبار و باران روز گذشته اظهار کرد: آمار بیمارانی که به دلیل گرد و خاک روز گذشته اهواز و بروز مشکلات تنفسی به اورژانس و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، از صبح دیروز رو به کاهش است. شهریار میرخشتی افزود: امید است با اقدامات کنترلی و انجام مراقبت‌ها از سوی شهروندان، میزان ابتلا به مشکلات تنفسی هنگام پدیده گرد و غبار در استان خوزستان همچنان کاهش یابد، هرچند نمی‌توان انتظار داشت که آمار مراجعه کنندگان مشکلات تنفسی به صفر برسد.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع مراسم عزاداری اباعبدا... (ع) در حضور مقام معظم رهبری، نوشت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم، مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدا... الحسین (ع) همچون سال‌های گذشته از امروز (هشتم محرم الحرام) در حضور مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد. این مراسم از امشب همزمان با شب هشتم تا شب سیزدهم محرم، به مدت 6شب، همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.