به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۱:۴۱
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۵ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۵۹۹۶۴
ابتکار در یک نگاه

لاریجانی: تاسیس حزب برای مهار تندروها

گروه سیاسی: فیل‌ها در راه کنگره و آب زیر پوست اصفهان مهمترین خبرهایی که در شماره روز پنجشنبه روزنامه ابتکار برجسته شده است.
لاریجانی: تاسیس حزب برای مهار تندروها
این روزنامه تیتر یک را به موضوع فیل‌ها در راه کنگره، اختصاص داد و نوشت: یک روز پس از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا رسانه‎های این کشور از پیروزی جمهوریخواهان و شکست باراک اوباما خبر دادند. بدین ترتیب دمکرات‌ها با نماد الاغ بازکنگره را به جمهوری خواهانی که تابلوی فیل را بر سردر حزب خود دارند، واگذار کردند. روز گذشته رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند: جمهوریخواهان با اکثریت آرا در انتخابات میان دوره‌ای کنگره بر دموکرات‌ها غلبه پیدا کردند و پیروز این انتخابات شدند. بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکایی از این پس اکثریت کنگره و سنای آمریکا در اختیار جمهوریخواهان قرار خواهد داشت. رسانه‌های آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند که پیروزی جمهوریخواهان در این انتخابات باعث تغییر سیاست‌های واشنگتن در مذاکرات هسته‌ای با ایران خواهد شد.

روزنامه ابتکار با انعکاس عنوان آب زیر پوست اصفهان، آورد: معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست در روزهایی که خبرهای ناخوشی از اصفهان به گوش می‌رسید، از ورود آب سد زاینده رود به اصفهان و احیای تالاب گاوخونی و همینطور پر آب ماندن رودخانه زاینده رود تا خرداد ماه سال آینده خبر داد و گفت: زاینده رود سیراب می‌شود. وی در حاشیه جلسه روز گذشته هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: 400 میلیون متر مکعب آب توسط وزارت نیرو برای زاینده رود و تالاب گاوخونی در نظر گرفته شده که با 2 هدف کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان و نیز حق آبه محیط زیستی رودخانه و تالاب به صورت مقطعی از سد زاینده رود رهاسازی شده است. در حال حاضر وزارت نیرو بیش از 175 میلیون متر مکعب آب را به عنوان حق آبه محیط زیست رهاسازی می‌کند.

این روزنامه با مطرح کردن خبر تاسیس حزب برای مهار تندروها، نوشت: حزب فراگیر علی لاریجانی خبری بود که هر از گاه توسط نزدیکان لاریجانی منتشر می‌شد ولی اطلاعات دقیقی از جزییات آن در دسترس نبود.یک چهره نزدیک به علی لاریجانی از چگونگی تشکیل این حزب و جزییات آن به خبرنگار ایلنا گفت: قرار بر آن بود این کار توسط اصولگرایان معتدل و میانه رو و به محوریت علی لاریجانی انجام پذیرد. این شخص آگاه ادامه داد: برای پیگیری مقدمات تشکیل این حزب، چندین جلسه هم برگزار شده است. وی در خصوص نام این تشکل گفت: نام آن از همان واژه رهروان گرفته شده است و قرار است عنوان آن حزب رهروان ولایت باشد که البته هنوز این عنوان قطعی نشده است.

روزنامه ابتکار با بازتاب موضوع احتمال افزایش 2 برابری سنوات 93 کارگران، آورد: برای جبران بخشی از شکاف بین دستمزدها و هزینه‌های مشمولان قانون کار در سال 93، طرحی در قالب افزایش سنوات کارگران بررسی می‌شود که در صورت نهایی شدن قبل از پایان سال، دستمزد ماهیانه کارگران گروه یک تا 20 از محل مزایای جانبی شغل بین 15 هزار تا 38 هزار و 700 تومان افزایش می‌یابد. به گزارش مهر، یکی از مزایای جانبی شغل برای مشمولان قانون کار پایه سنواتی است که در حال حاضر، به صورت ماهیانه، سه ماه یکبار، 6 ماهه، سالیانه و یا در زمان قطع همکاری از سوی کارفرمایان به کارگران پرداخت می‌شود.