به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۶۰۲۳۷
توانایی بانوان ایران را نشان دادیم

حمیده عباسعلی: خوشحالم تاریخ ساز شدیم

گروه ورزشي: حمیده عباسعلی که توانست اولین بانوی کاراته کای ایران لقب گیرد که مدال جهانی کسب می کند گفت: خوشحالم که توانستیم توانایی کاراته ایران را به همه جهانیان نشان دهیم.
حمیده عباسعلی: خوشحالم تاریخ ساز شدیم
نایب قهرمان کاراته جهان در وزن 68+کیلوگرم کومیته انفرادی اظهار کرد: خیلی خوشحالم اولین بانوی ایرانی هستم که در اولین حضور جهانی توانستم نایب قهرمان شوم. این برایم خیلی لذت بخش است. خوشحالم توانایی کاراته ایران را نشان دادیم. وی افزود: قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان هم هم گفته بودم که می روم تا بهترین عملکردم را ارائه کنم که خوشبختانه در اولین حضور هم من و هم کاروان ایران تاریخ ساز شدیم. کاتای تمی بانوان هم عملکرد خوبی داشتند.

قهرمان کاراته آسیا با تاکید بر اینکه کسب این مقام و اولین بودن خیلی لذت بخش است گفت: این خیلی خوشحال کننده است که بانوان ایران در اولین حضور خود توانستند این همه موفق باشند و به دو مدال مهم دست پیدا کنند. وی در مورد رقبای خود در این دوره از رقابتهای جهانی افزود :من برای رسیدن به این مدال ارزشمند پنج مبارزه انجام دادم که حاصل آن چهار پیروزی و یک شکست بود. در مبارزه فینال که واقعا سخت بود حریف مصری ام خوب بود. مصری ها در این مسابقات خیلی خوب ظاهر شدند و نایب قهرمان شدند. در دور اول استراحت داشتم، در مبارزه اول خودم خود برابر نماینده بلژیک 3 بر صفر و در مبارزه دوم یک بر صفر مقابل نماینده اسپانیا پیروز شدم.

عباسعلی ادامه داد: برای رسیدن به مرحله بعد مسابقات نیز یک بر صفر مقابل نماینده هلند برنده شدم و برای رسیدن به فینال نیز با نتیجه یک بر صفر مقابل "بارتا نیکولا" از مجارستان پیروز شدم. همه حریفانم خوب بودم و خوشحالم که به این مدال ارزشمند دست پیدا کردم. حمیده عباسعلی اولین کاراته کای بانوان ایران لقب گرفت که توانسته مدال نقره قهرمانی جهان را کسب کند. او مدال طلای قهرمانی آسیا و مدال طلای بازیهای آسیایی 2014 اینچئون را در کارنامه دارد. این اولین حضور رسمی بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان بود. قبل از این بانوان ایران به دلیل پوشش اسلامی نمی توانستند در مسابقات شرکت کنند.
مرجع : ايسنا