به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۶۰۳۱۷
انسان 200هزارسال است که روی زمین راه می رود؛

یازده دلیل مبنی بر وجود حیات فرازمینی

گروه علمی: جهان پیرامون ما مملو از شگفتی‌ها است، برخی از اسرار آن برای ما روشن شده است و بسیاری دیگر تا سالیان دراز کابوسی برای بشر خواهد بود. مذهب و علم هردو بر این باورند که موجوداتی زنده جایی در این جهان نامتناهی زندگی می‌کنند اما هر تلاشی برای یافتن نشانه‌هایی از آن‌ها خود به اسراری جدیدتر ختم می‌شود.
آیا فرازمینی‌ها از سیاره‌ ما دیدن کرده‌اند؟ آیا حیات از نقطه‌ دیگری از فضا به زمین انتقال یافته است؟ آیا دولت‌ها با بیگانگان در ارتباط هستند؟ یا شاید درمعادلات بین‌المللی بازیگران دیگری نیز وجود دارند که ما از آن‌ها بی‌اطلاعیم! در ادامه‌ ۱۰ دلیل مبنی بر وجود حیات فرازمینی شواهد دیگری را از بیگانه‌ها به شما نشان خواهیم داد.

1. سیگنال‌های رادیویی SETI



در سال ۲۰۰۳ ستاره‌شناسان طی پروژه‌ جستجوی هوش فرازمینی (SETI) با استفاده از یک تلسکوپ غول‌پیکر رادیویی در بررسی قسمتی از آسمان که قبلا سیگنال‌های رادیویی غیر قابل توضیح WOW را در آن پیدا کرده بودند سیگنال رادیویی حتی قوی‌تر از سیگنال پیشین را دریافت کردند. این سیگنال از منطقه‌ای از فضا می‌آید که در آن هیچ سیاره یا ستاره‌ای وجود ندارد و عجیب است که سیگنال در فرکانسی فرستاده می‌شود که توسط هیدروژن قابل جذب است و این به معنای آن است که سیگنال بسیار پرقدرت بوده و می‌تواند تا فواصل بسیار دور سفر کند.

این سیگنال در سه نوبت جداگانه تشخیص داده شد. برخی دانشمندان عقیده دارند رسیدن چندباره‌ این سیگنال به زمین به دلیل آن است که موجودات متمدن در فضاپیما به دنبال ارتباط با آنتن‌های گیرنده در سیاره‌ای که به سرعت به دور خود می‌چرخد و به درستی مکان گیرنده را نمی‌دانند، بوده‌اند. این سیگنال تاکنون قوی‌ترین دلیل برای اثبات تمدن‌های فرازمینی توسط SETI بوده است.

2. عقرب ونوس



این تصویر توسط کاوشگری از شوروی سابق در سال ۱۹۸۲ از سطح زهره گرفته شده است، در آن زمان دانشمند روسی لئونید کسانفومالیتی این تصویر را نوعی موجود زنده شبیه عقرب بر روی سطح این سیاره توصیف کرد. این تنها تصویر فرستاده شده به زمین است که نوعی ناهنجاری را در سطح این سیاره نشان می‌دهد.

3. نبرد لوس‌انجلس



در ۲۴ فوریه ۱۹۴۲ میلادی صدها گزارش از مشاهده‌ وسایل پرنده‌ ناشناخته (UFO) به پایگاه هوایی لس‌آنجلس داده شد، به علت ترس از حمله‌ هواپیماهای ژاپنی پس از پرل هاربر به سرعت آسمان با نور افکن‌های قدرتمند روشن شد. شئ ناشناس مشاهده شده و حتی چندین بار مورد اصابت گلوله‌های ضدهوایی قرار گرفت اما هیچ آسیبی به آن نرسیده و ناپدید شد.

4. متان در مریخ



در سال ۲۰۰۴ گروه‌های مختلفی گزارش دادند حجم بزرگی از گاز متان را در جو مریخ مشاهده کرده‌اند. این خبر از آن جهت اهمیت دارد که بدانیم تقریبا تمام متان بر روی زمین از طریق فعالیت ارگانیزم‌های زنده تولید می‌شود.

5. سفیری برای بیگانگان



در سپتامبر سال ۲۰۱۰ میلادی سازمان ملل متحد اخترفیزیکدان مالزیایی، مازلان عثمان را به عنوان سردفتر سازمان ملل متحد در امور فضا (UNOOSA) منصوب کرد. این مقام با تمام موضوعات فضایی از جمله بازدیدکنندگان فرازمینی در ارتباط است. عده‌ای بر این عقیده هستند که دولت‌ها سال‌ها است به طوری مخفی با فرازمینی‌ها در ارتباط بوده و حتی ممکن است قسمتی از تکنولوژی امروز بشر منبعی غیر زمینی داشته باشد، همانگونه که فاصله‌ حدود ۵۰ ساله از ساخت اولین هواپیماها تا قدم گذاشتن بر سطح ماه زمان زیادی به حساب نمی‌آید.

6. میکروب فرازمینی



در سال ۲۰۰۲ میلادی دانشمندان روسی میکروبی را کشف کردند که می‌تواند تابش حجم زیادی از رادیواکتیو را تحمل کند. وجود چنین ارگانیزمی بر روی زمین بسیار عجیب است، سطح زمین به مواد رادیو اکتیو آلوده نیست و برای تکامل چنین ارگانیزمی با این قدرت مقاومت زمانی بیشتر از عمر زمین نیاز است بنابراین ممکن است منشا این میکروب از فراز مرزهای کره‌ آبی باشد.

7. نمونه گیری از بیگانه‌ها



تیمی از دانشمندان انگلیسی بالنی تحقیقاتی را به استراتوسفر جو فرستادند و پس از بازگشت آن به زمین آن‌ها نوعی ارگانیزم بیولوژیکی کوچک را در آن مشاهده کردند. دانشمندان عقیده دارند احتمال دارد این نمونه‌های تصادفی از میکروب از فضا به لایه‌های بالای جو زمین رسیده باشد.

8. بازی اعداد



کهکشان ما، کهکشان راه شیری طولی در حدود ۱۲۰ هزار سال نوری دارد و برآورد می‌شود ۴۰۰ میلیارد ستاره در آن فروزان باشند. گفته می‌شود حدود نیمی از این ستاره‌ها شامل حداقل یک سیاره در مدار خود هستند، بنابراین تعداد سیاره‌ها چند برابر ستاره‌ها است. اما این آمار زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید در سال ۲۰۰۱ دانشمندان با استفاده از نظریه‌ دِرِیک مشخص کردند که هزاران سیاره ممکن است دارای شرایطی مناسب برای رشد زندگی همانند زمین باشند، همچنین تا چند صد سال نوری دورتر می‌توانیم سیاره‌ای قابل زندگی با شرایط زمین را پیدا کنیم.



N = تعداد تمدن ها در کهکشان ما که ارتباط با آن‌ها ممکن است
*R = متوسط نرخ شکل گیری ستاره‌ها در هر سال در کهکشان راه شیری
ƒp = کسری از این ستاره ها که می‌توانند دارای سیاره‌ای باشند
ne = متوسط تعداد سیارات که به طور بالقوه می تواند در مدار قابل زندگی و فاصله‌ی مناسب از ستاره‌ی خود باشند

ƒℓ = کسری از سیارات قابل زندگی که نوعی از حیات بر روی آن تشکیل شده است
fi = کسری از سیارات دارای حیات که نوعی از حیات هوشمند در آن به تکامل رسیده است
ƒc = کسری از تمدن هوشمند که به فناوری رسیده باشد که بتواند آثاری قابل مشاهده از خود را به فضا مخابره کرده باشند
L = طول زمانی که این تمدن پیشرفته علائم قابل دریافتی از خود را به اعماق فضا مخابره کرده است.

از نظر آماری شانس وجود حیات فرازمینی بسیار محتمل است، با توجه به اینکه کهکشان راه شیری فقط یکی از هزاران کهکشان شناخته شده و ناشناخته در جهان هستی است.

9. میکرو تراشه‌ی ناپلئون


دانشمندان زمانی که یک جسم خارجی با اندازه‌ای کمی بزرگ‌تر از دانه‌ی برنج در بقایای اسکلت حکمران مقتدر فرانسه ناپلئون بناپارت شوکه شده بودند. این مسئله با داستانی که خود بناپارت تعریف کرده است مرتبط به نظر می‌رسد. در سال ۱۷۹۴ او برای چند روز ناپدید می‌شود، به گفته‌ وی گروهی از افراد عجیب و غریب وی را زندانی کرده بودند.

10. طراحی، نقاشی، کنده کاری و سوابق دیگر از دوران باستان



برآورد می‌شود که انسان حدود ۲۰۰ هزار سال است که بر روی زمین راه می‌رود اما از این زمان تاریخ بشر کسر بسیار کمی را به خاطر می‌آورد. آیا امکان نداشته است در بیشتر از ۱۹۹ هزار سال گذشته انسان با بیگانگان روبرو شده باشد؟ شواهدی گواه بر این موضوع وجود دارند که تعدادی از آن‌ها در تصویر بالا نشان داده شده است.

در تصویر، بالا سمت چپ: این نقاشی ۱۵ هزار ساله بر دیواره‌ غاری در فرانسه کشف شده است. آن را شبیه به چه می‌بینید؟

بالا سمت راست: این ظرف سنگی ۱۲ هزار ساله در نپال یافت شده است. دیسک مرکزی به صورت مارپیچی ابتدا به موجودی که به نظر نوعی خزنده است می‌رسد، سپس به یک کشتی و پس از آن به باکتری یا اتم‌هایی که پس از تمام آن‌ها شمایی که ما از موجودات بیگانه می‌شناسیم کشیده شده است.

وسط سمت چپ: این تصویر از تومار سانسکریت مربوط به هند باستان است و مکانی که به آن معبد پرنده گفته می‌شود. هندیان افسانه‌های زیادی از آن می‌گویند، شاید تصویر آشنای UFO پایه‌ این افسانه‌ها را مشخص کند.

وسط سمت راست: سال ۷۷۶ میلادی قلعه‌ زیگبرگ در فرانسه به محاصره‌ ساکسون‌ها درآمده بود و شکست ارتش مسیحیان حتمی بود که ناگهان سپری آتشین به رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی در آسمان ظاهر می‌شود، ساکسون‌ها آن را به خشم خدایان تعبیر می‌کنند و از جنگ می‌گریزند.

پایین سمت چپ: مریم مقدس و سنت جیووانی. این نقاشی مشهور در فلورانس ایتالیا نگهداری می‌شود. در پشت سر حضرت مریم مقدس ماشین پرنده‌ای آشنا مشخص است که مردی در حال تماشای آن است.

پایین وسط تصویر: این تصویر هنوز بر دیوار کلیسای نوتردام آویزان است.
پایین سمت راست: غسل تعمید مسیح. این تصویر در موزه‌ فیتز ویلیامز کمبریج به نمایش گذاشته شده است و متعلق به سال ۱۷۱۰ میلادی است.

11. شواهد فیزیکی



در طی سال‌های گذشته شواهد فیزیکی زیادی به فرازمینی‌ها نسبت داده شده‌اند. در سال ۱۹۵۷ ماهیگیری آرژانتینی که ادعا می‌کرد شاهد انفجار فوق‌العاده درخشان یک دیسک پرنده بوده است قطعه‌ای فلزی از آن را به همراه داشت که آزمایش‌ها نشان دادند آلیاژی بر پایه‌ آلومینیوم و فلزی ناشناخته است. در آزمایشات بعدی فلز ناشناخته منیزیم بسیار خالصی شناخته شد که امکان تولید آن توسط انسان وجود ندارد.

در حادثه‌ای دیگر مزرعه‌داری که شاهد انفجاری بزرگ در میان ابرها بود مقداری مایع بنفش رنگی پیدا می‌کند که آزمایشات عناصر اصلی آن را آلومینیوم، سیلیکون و آهن مشخص می‌کند اما منبع و چگونگی ساخت آن هنوز ناشناخته است. در حادثه‌ای دیگر مردی که ادعا می‌کرد اتفاقی یک سفینه‌ بیگانه را دیده و به آن دست زده است با سوختگی به بیمارستان مراجعه می‌کند. با توجه به نوع تاول‌ها و حجم سوختگی پزشکان منشا آن را سوختگی به علت تابش قوی اشعه‌ گاما یا ایکس اعلام می‌کنند.

به نظر شما این شواهد برای اثبات حیات فرازمینی کافی است؟ آیا شما شواهد دیگری مبنی بر وجود فرازمینی‌ها می‌شناسید؟
مرجع : زومیت