به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۷/۲۴ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۶۰۴۴
ایران در لیست کشورهای «سفر ممنوع» قرار گرفت

جوسازی‌ها؛ عامل اصلي كاهش گردشگران ‌خارجي

گروه جامعه: عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با اعلام خبر قرار دادن ایران در ردیف کشورهای سفر ممنوع در اروپا و نپذیرفتن بیمه مسافران عازم ایران از سوی تورهای خارجی افزود: بالا رفتن نرخ دلار، ایران را به مقصدی ارزان برای خارجی‌ها تبدیل کرده است؛ ولی به‌دلیل جوسازی‌های تبلیغاتی، گردشگران نگرانند که به ایران سفر کنند.
جوسازی‌ها؛ عامل اصلي كاهش گردشگران ‌خارجي
به گزارش ایسنا، اکبر غمخوار افزود: با وجود اینکه ایران را مقصدی ارزان می‌توان معرفی کرد، ولی به‌دلیل آنکه بیشتر وزارتخانه‌های خارجه کشورهای اروپایی، ایران را در رده کشورهای سفر ممنوع قرار داده‌اند و شرکت‌های بیمه نیز دیگر مسئولیت گردشگران را نمی‌پذیرند، آژانس‌های کمی قبول می‌کنند به ایران تور بفرستند.
غمخوار همچنین به کم شدن تورهای ورودی از مالزی اشاره کرد و گفت: این روزها آژانس‌های مالزی برگزاری تور به مقصد ایران را کم کرده‌اند، چون تحت‌تأثیر جوسازی‌ها و تبلیغات مربوط به جنگ علیه ایران قرار گرفته‌اند.
وی همچنین درباره‌ دلیل توقف پروازهای ایرآسیا (هواپیمایی مالزی) به ایران از ۱۴ اکتبر نیز بیان کرد: گمان می‌کنم این شرکت مشکل انتقال ارز داشته باشد. 
این فعال گردشگری ادامه داد: در عین حال که مقصدی ارزان هستیم و پکیج‌های سفر را خود ارزان کرده‌ایم، اما گردشگران نسبت به سفر به ایران نگرانند و چاره‌ کار فقط حضور در رسانه‌های بین‌المللی و نمایشگاهی است. 
وی افزود: ما نرخ‌ها را کم و این موضوع را به آژانس‌های خارجی هم اعلام کرده‌ایم؛ مثلا در نمایشگاه لهستان قیمت سفر یک هفته‌ای به ایران را با اقامت در هتل چهار ستاره و گشت، حدود ۴۴۰ دلار عرضه کردیم، در حالی که این نرخ سال پیش تا ۷۵۰ دلار بود. ما تورها را تحت تأثیر نرخ دلار، ارزان کرده‌ایم، فقط باید ایران را تبلیغ کنیم و امن بودن آن را نشان دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۱/۰۷/۲۴ ۲۰:۲۸
دولت برای جذب توریست چی کرده؟خیلی ازشهرهای کشورمون اب ورودخانه ازوسط یاکنارانهاردمیشه ولی اصلاساحل وچشم اندازقشنگ درست نکرده اند؟سواحل دریاهای جنوب وشمال اگه توکشوردیگه بوداینطوری میشد؟ساحل خلیج دربوشهرحتی لمکده تمیزوسرویس بهداشتی نداره ساحل شمال که ازان بدتره!!تخت جمشیدکه هرروزخرابترازدیروز!!!طبیعت بکرلرستان که طعمه صیادان وقطع کنندگان درختان بخاطرزمین وزغال برای فروش کبابی وچوب شده!!!!بقیه جاهاهم همینطوره حالاتوریست میخوادبیادچی ازماببینه؟؟؟؟/ (8300)